آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۷

چکیده

در این پژوهش به نقش حق الزحمه حساب رسی1، کیفیت حساب رسی2، از بین رفتن استقلال حساب رسی3 و سختی جذب کار حساب رسی در بازاریابی4 توسط حساب رسان پرداخته می شود. برای جمع آوری اطلاعات ، پرسش نامه ای شامل چهار سناریو تدوین و بین 175 نفر از حساب داران رسمی شاغل در سال 1393 توزیع گردید. برای آزمون فرضیه ها از نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل5 استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از این است که حساب رسان از طریق کاهش حق الزحمه و کاهش استقلال حساب رسی اقدام به بازاریابی نموده و در شرایطی که جذب کار حساب رسی سخت باشد از رویه هایی جهت بازاریابی کار حساب رسی استفاده می کنند. اگر چه نتایج تحقیق نشان می دهد که حساب رسان در خصوص کیفیت حساب رسی چنین مصالحه ای جهت جذب کار انجام نمی دهند.

تبلیغات