آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۳۴

چکیده

یک نظریه درباره این همانی شخصی باید توضیح دهد که چگونه یک شخص علی رغم تغییرات فراونی که در طول زمان بر او حادث می شود، خودش است و تبدیل به شخص دیگری نمی شود یا از بین نمی رود. به عبارت دیگر یک نظریه درباره این همانی شخصی باید ملاکی برای این همانی شخصی به ما بدهد. یکی از نظریات درباره این همانی شخصی، حیوان انگاری است که ملاک زیستی را برای این همانی شخصی معرفی می کند. ادعای اصلی حیوان انگاران این است که ما حیوان هستیم. من، تو و هر کس/چیز دیگری که شبیه ما باشد حیوان هستیم، یعنی هر کدام از ما با یک حیوان این همان است. بر اساس این ادعا آنها نمی پذیرند که ملاک های دیگر، مخصوصاً ملاک روان شناختی، ملاک درست برای این همانی شخصی باشد. به نظر آنها ما اندام واره های زنده ایم و تا زمانی که زندگی ما تداوم یابد ما تداوم داریم و برای دوام داشتن به هیچ چیز غیر از سامانه های زیستی نیاز نداریم. به عبارت دیگر، ملاک روان شناختی برای دوام در طول زمان نه لازم است و نه کافی. استدلال اصلی آنها استدلال حیوان اندیشنده است که مخالفانِ حیوان انگاری آن را رد کرده اند. استدلال اجزای اندیشنده از جمله استدلال هایی است که برای رد استدلال حیوان اندیشنده پیشنهاد شده است. به هر حال، به نظر می رسد که حیوان انگاران نتوانسته اند برای اثبات ادعای خود استدلال خوبی ارائه کنند و نیز از پاسخ دادن به نقدهای مخالفان ناتوان بوده اند.

the study of animalism about personal identity

A theory of personal identity should explain how a person, despite all the changes that happen to her/him over time, remains the same and does not become another person or end. In other words, a theory of personal identity should provide us with a criterion for personal identity. Animalism is a theory of personal identity that offers the biological criterion for personal identity. The main claim of animalists is that we are animals. You, I, and any other who is similar to us is an animal, i.e., identical to an animal. According to this claim, they refuse to accept other criteria, especially the psychological criterion as the right criterion for the personal identity, and offer the biological criterion. As they say, we are living organisms and persist through time as long as our life persists, and we don't need anything other than biological systems to persist. In another word psychological criterion are neither necessary nor sufficient for our persistence through time. Their main argument is thinking animal argument which is rejected by arguments such as the thinking parts argument. Animalists, however, do not seem to have good arguments to defend their view, nor do they have good responses to the critics.

تبلیغات