آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۶۹

چکیده

هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی تحلیلی نظام مند از کاربرد هوش مصنوعی در آموزش عالی از سال 2016 تا 2022 بود.روش پژوهش: در این پژوهش از روش پریزما که روش فراتحلیل نظام مند مبتنی بر شواهد و مدارک است، بهره گرفته شد. بدین منظور 138 مقاله نگاشته شده در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در نظام آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت و داده های حاصل با استفاده از کدگذاری قبلی و زمینه ای استخراج و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته های این مطالعه نشان می دهند که در سال های 2021 و 2022 تعداد نشریات در رابطه با این موضوع نزدیک به 3 برابر سال های قبل افزایش یافته است و با افزایش سریع تعداد نشریات آموزشی هوش مصنوعی در آموزش عالی، رویه های تازه ای ظهور نموده اند.نتیجه گیری: پژوهش ها در شش قاره از 7 قاره جهان انجام گرفته است و این روند از ایالات متحده به چین انتقال یافته که اکنون پیشرو در تعداد نشریات در این حوزه است. همچنین نبود پژوهشگر از گروه های مختلف آموزشی، خلأهای موجود در ادبیات این حوزه و تبیین چگونگی مورد استفاده قرار گرفتن هوش مصنوعی در آموزش عالی نیز از دیگر نتایج این پژوهش است.

A Systematic Analytical Review of the Artificial Intelligence Use in Higher Education

Objective: The purpose of this study was to conduct a systematic analytical study of the use of artificial intelligence in higher education from 2016 to 2022.Methods: In this research, the PRISMA method, which is a systematic meta-analysis method based on evidence, was used. 138 articles written about using artificial intelligence in the higher education system were examined and the resulting data were extracted and analyzed using prior and contextual codingResults: The findings of this study show that in 2021 and 2022, the number of publications related to this topic increased nearly 3 times compared to the previous years, with a rapid increase in the number of educational publications on artificial intelligence in higher education and new procedures have emerged.Conclusion: Research has been conducted on six of the world's seven continents, and this trend has shifted from the United States to China, which now leads in the number of publications in this field. Also, the absence of researchers from different educational groups, the gaps in the literature of this field, and the explanation of how artificial intelligence is used in higher education are other research results.

تبلیغات