آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۳

چکیده

بهره مندی از شرکت های زایشی به عنوان یک استراتژی عملی برای تجاری سازی فناوری ها به خصوص فناوری های برتر در سالیان اخیر از جایگاه ویژه ای در میان متخصصین و سیاست گذاران برخوردار شده است. بر این اساس هدف این مقاله بررسی مفاهیم و موضوعات مهم در خصوص شکل گیری و توسعه شرکت های زایشی و بررسی عوامل موثر بر این فرایند است. بررسی تئوریک مفاهیم مرتبط با شرکت های زایشی نشان دهنده رویکردهای مختلف به مسئله می باشد. همچنین در کنار تعاریف و الگوهای مختلف تجاری سازی از جمله ایجاد شرکت های زایشی، نکته مهمی نیز وجود دارد که اساسا فرایندها و الگوهای تجاری سازی محصولات و فناوری های نوین در کشورهای پیشرفته جهان توسعه یافته اند و الزاما استفاده از آن ها در کشورهای کمتر توسعه یافته منجر به تجاری سازی فناوری نمی شود چرا که عوامل و چالش های متعددی در کشورهای در حال توسعه بر سر راه تجاری سازی فناوری و به طور خاص ایجاد شرکت های زایشی قرار دارد که بسیاری ازآن ها در کشورهای توسعه یافته وجود ندارد.

Provides an overview of the factors influencing the formation and the development of spin off companies

Benefit from the spin off companies as practical strategy for commercialization technologies especially high technologies in recent years, has a special place among experts and policy makers. Based on this goal, this paper examines the concepts and important issues regarding the formation and the development of spin off companies and the factors affecting the process. Studying the theoretical concepts associated with these companies shows the different approaches to the issue. Beside the definitions and the different patterns of commercialization, such as spin off companies, also there is an important issue that is essentially business processes and patterns of new technologies and products have been developed in advanced countries and do not necessarily use them in less developed countries for leading to technology commercialization, because agents and numerous challenges in developing countries on the way to technology commercialization and, in particular the creation of spin off companies, that there is not in developed countries.

تبلیغات