کلیدواژه‌ها: بازدارندگی صداوسیما رسانه راهبرد قدرت نرم

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۵۵ - ۷۳
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۱۶۰

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۲

چکیده

بازدارندگی در عرصه نظامی بیشتر معنا دارد و در زمینه رسانه کمتر استفاده می شود و مفاهیمی مانند قدرت نرم معمولاً در ادبیات رسانه ای بیشتر تکرار شده اند. با این وجود بازدارندگی در دو سطح در این مقاله مورد تحلیل واقع شد: سطح داخلی که پیشنهاد می کند تا صداوسیما از خلاقیت و تولید محتوای به روز بهره برد تا مخاطبین داخلی را از دست ندهد و در سطح خارجی، آنچه درباره بازدارندگی مهم است توجه به کارکرد درست شبکه های برون مرزی است که تا چه اندازه تعدد آن ها دال بر خروجی درست آن بازدارندگی می تواند باشد. مهم ترین راهبرد مقابله با جنگ رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران را می توان افزایش اعتماد مخاطبان رسانه ملی از طریق پاسخگویی به نیازهای آن ها در زمینه اطلاعات، رویدادهای مختلف و افزایش اعتماد مخاطبان رسانه ملی دانست. صداوسیما با اتخاذ سیاست ایمن سازی مخاطبان در برابر اثرات نامطلوب شبکه های ماهواره ای، به جای تلاش برای دور انداختن یا آزاد گذاشتن کامل آن ها، می تواند بهتر عمل کند. از مهم ترین راهکارها می توان به افزایش اعتماد مخاطبان نسبت به رسانه ملی با ارائه اخبار و اطلاعات جامع دقیق، بی طرفانه و پاسخگویی به نیازهای اخیر مخاطبان با ارزیابی مستمر نیازمندی های گروه های مختلف اجتماعی اشاره کرد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی-تحلیلی بوده است.

The position of media deterrence in broadcasting and soft power components

Deterrence has more meaning in the military field and is less used in the field of media, and concepts such as soft power are usually repeated in media literature. However, deterrence was analyzed on two levels in this article: the internal level, which suggests that radio and television should take advantage of creativity and the production of up-to-date content so as not to lose internal audiences, and at the external level, what is important about deterrence is paying attention to proper functioning. It is cross-border networks that how many of them can indicate the correct output of that deterrence. The most important strategy to deal with the media war against the Islamic Republic of Iran can be considered to be increasing the trust of the national media audience by responding to their needs in the field of information, various events and increasing the trust of the national media audience. Sedavsima can do better by adopting a policy of protecting the audience from the adverse effects of satellite networks, instead of trying to throw them away or leave them completely free. One of the most important solutions is to increase the trust of the audience towards the national media by providing comprehensive, accurate, unbiased news and information and responding to the recent needs of the audience by continuously evaluating the needs of different social groups. The research method used in this study was descriptive-analytical.

تبلیغات