هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت کوانتوم با توانمندسازی شغلی دبیران تربیت بدنی استان اصفهان بود. روش پژوهش، توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری، شامل کلیه دبیران تربیت بدنی اصفهان در سال 1393 (559 نفر) بود. حجم نمونه آماری از طریق فرمول کوهن (2007) 226 نفر محاسبه شد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه مدیریت کوانتومی محقق ساخته و پرسشنامه توانمندسازی شغلی اسپریتزر (1995) با پایایی به ترتیب 84/0, 89/0 =α بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه را متخصصان تأیید کردند. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی، استنباطی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که بنابر تحلیل رگرسیونی، مؤلفه تفکر کوانتومی، وجود کوانتومی، اعتماد کوانتومی، دیدن کوانتومی، احساس کوانتومی، شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی و اعتماد کوانتومی قابلیت پیش بینی توانمندسازی شغلی دبیران تربیت بدنی را دارند و رابطه خطی بین آنها برقرار است. ازاین رو درصورتی که مدیران مهارت های مدیریت کوانتومی را در آموزش و پرورش پیاده کنند، می تواند به توانمندی و بالندگی دبیران تربیت بدنی منجر شود.