مفهوم قدیم مدیریت بازاریابی با کالاهای موجود شرکت آغاز شده و بازاریابی را عمل فروش و تشویق و ترغیب خریداران برای به دست آوردن سواد از طریق افزایش فروش می داند. مفهوم جدید با خریداران فعلی و بالقوه شرکت آغاز شده و سود را از طریق ایجاد رضایت خریدار جست و جو می کند و این کار را با تنظیم برنامه بازاریابی کامل و وسیعی که در سطح شرکت صورت می گیرد به انجام می رساند. مفهوم راهبردی بازاریابی تمرکز مدیریت بازاریابی را به مشارکتهای راهبردی و تثبیت موقعیت شرکت از طریق ارتباط بین فروشندگان و خریداران در زنجیره ارزش با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان تغییر داده است.
هدف این مقاله مطالعه عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای کار با تکیه بر وضعیت بازار کار استان خراسان طی دوره پنج ساله برنامه سوم توسعه می باشد که به منظور تعیین هدف فوق ابتدا عرضه نیروی کار و جمعیت استان و عوامل مؤثر بر آن مورد توجه قرار گرفته و سعی شده است برآوردی واقعی از میزان افزایش عرضه نیروی کار استان و نیز عرضه نیروی کار دانش آموختگان دانشگاهی در دوره مورد مطالعه انجام گیرد. سپس طرف تقاضای بازار مورد مطالعه قرار گرفته و تقاضای بالقوه نیروی کار از روشهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.
"بررسی اثر انتشار مجدد سهام عادی به منظور افزایش سرمایه بر بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای (1377-1372)" در پژوهش حاضر: الف)رابطه بین درصد افزایش سرمایه و بازدهی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران. ب)رابطه بین درصد افزایش سرمایه و انحراف میان قیمت اسمی و واقعی سهام. ج)رابطه بین سود هر سهم EPS و درصد افزایش (و در صنایع مختلف) و سرانجام. د)رابطه بین درصد پرداخت بدیها از محل افزایش سرمایه و تغییرات بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است.
در این مقال، ابتدا قرضها به ضروری و غیرضروری تقسیم، ویژگیهای هریک مشخص و معیار علمی برای شناسایی آنها معرفی شده است. سپس با بهره گیری از آیات و روایات و تعریف ربای جاهلی(ربای متداول در صدر اسلام)، با تکیه بر فلسفه حرمت ربا در لسان آیات و روایات و . . . اولاً ثابت کرده ایم قرضهای متعارف در عصر جاهلی، قرضهای ضروری بود. ثانیاً، منظور از ربای حرام، شرط دریافت زیادی در قرضهای ضروری می باشد نه هر قرضی. در نهایت، پی آمدهای کاربردی این رویکرد را در بانکداریی اسلامی ارائه کرده ایم.