آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۱

چکیده

در دنیای امروز، افزایش خلاقیت با موسیقی بیش از هر زمان دیگری موردنیاز است. نه تنها بسیاری از مشاغل به دنبال ذهن خلاق برای پر کردن ردیف خود هستند، بلکه انواع مشکلات اجتماعی پیچیده ای که با آن ها روبرو هستیم نیز می توانند از دوز خوبی از خلاقیت استفاده کنند .در تحقیق حاضر اثربخشی موسیقی درمانی آموزش محور برافزایش خلاقیت نوجوانان با استفاده از متد آموزشی آکادمی نوروزی که متد موسیقی درمانی آموزش محور می باشد، موردبررسی قرارگرفته است.در این تحقیق از طرح پژوهشی نیمه آزمایشی برای آزمودن فرضیه ها استفاده شده است .در طرح نیمه آزمایشی دو گروه آزمایش و گواه بدون گمارش تصادفی از بین جامعه آماری انتخاب و متغیر مستقل در مورد آن ها اجرا شد. برای اندازه گیری تغییرات در متغیر وابسته نیز از پیش آزمون و پس آزمون استفاده شده است. محل تحقیق آموزشگاه های موسیقی بود. در این تحقیق متد آموزش گیتار آکادمی نوروزی مورداستفاده قرار گرفت و همچنین برای افزایش خلاقیت نوجوانان از روش های خلاقانه و نو استفاده شد. درواقع در آکادمی آموزش گیتار نوروزی، موسیقی هایی مبتنی بر موسیقی درمانی آموزش محور به نوجوانان آموزش داده می شود که همین عامل سبب رشد خلاقیت و سلامت روان نوجوانان می گردد. در این پژوهش از روش آکادمی آموزش گیتار نوروزی که کتابی نیز به همین عنوان منتشرشده است استفاده شده است و استفاده از متد موجود در این کتاب موجب بالا رفتن خلاقیت نوجوانان می گردد،که در این تحقیق صحت این موضوع بررسی شده است.

The Effect of Education-Oriented Music Therapy on Increasing Creativity of Teenagers (Research Based on the Guitar Method of Noroozi academy)

In today's world, increasing creativity with music is needed more than ever. Not only many businesses are looking for creative minds to fill their ranks, but also all kinds of complex social problems that we face can also use a good dose of creativity. In this research, the effectiveness of education-oriented music therapy in increasing the creativity of teenagers using the educational method. Nowrozi Academy, which is an education-oriented music therapy method, has been investigated. In this research, a semi-experimental research design has been used to test the hypotheses. In the semi-experimental design, two experimental and control groups were selected without random assignment from the statistical population and the independent variable about them. Done. Accomplished. Pre-test and post-test have also been used to measure changes in the dependent variable. The place of research was music schools. In this research, the guitar training method of Noroozi Academy was used, and creative and new methods were also used to increase the creativity of teenagers. In fact, in Noroozi Guitar Training Academy, teenagers are taught music based on education-oriented music therapy, which causes the development of creativity and mental health of teenagers. In this research, the method of the Nowruz Guitar Training Academy, which has a book with the same title, has been used, and the use of the method in this book increases the creativity of teenagers, and the validity of this issue has been investigated in this research.

تبلیغات