حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱۳۴-۱۵۳
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۶۴

چکیده

حفظ کنترل پاسچر عمودی بدن یک تکلیف پیچیده است که نیازمند یکپارچگی اطلاعات بینایی، دهلیزی و دروندادهای حسی-پیکری تمام بدن برای ارزیابی موقعیت بدن در فضا و تولید نیرو برای کنترل پاسچر می باشد. کنترل پاسچر نقش مهمی در انجام فعالیت های روزمره و استقلال حرکتی افراد دارد، از این رو شناسایی عوامل اثر گذار بر آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله این عوامل می توان به تمرینات تعادلی اشاره کرد که می توانند باعث بهبودی کنترل پاسچر شوند. از آنجایی که کودکان مبتلا به اختلال اتیسم بدلیل اختلال تأخیر رشدی و یا مشکلاتی در ساختار اعصاب مرکزی و همچنین ویژگی های بالینی دارای اختلال بیشتری در فرمان های اصلاحی هستند در نتیجه نوسان وضعیتی بیشتری نسبت به کودکان سالم دارند و به سختی قادر به حفظ تعادل ایستا هستند و ناپایداری وضعیتی بیشتری در مقایسه با گروه کودکان سالم دارند. مطالعات نشان داده که تمرینات تعادلی باعث بهبود کنترل پاسچر کودکان اتیسم می شود و به نظر می رسد تاثیر تمرینات تعادلی از طریق بهبود شرایط مرکز فشار (محور قدامی-خلفی، محور مرکزی-جانبی و سرعت) اعمال می شود. مطالعه حاضر به بررسی و ارائه ی خلاصه ای از مطالعات انجام شده در زمینه اثرات تمرین تعادلی بر کنترل پاسچر این کودکان و بررسی نقش اطلاعات حسی-پیکری در بهبود وضعیت تعادلی طیف اتیسم می پردازد.

A review on the effect of balance exercises on postural control and muscle tension of children with autism spectrum disorder: the role of sensory-physical information

Maintaining control of the body's vertical posture is a complex task that requires the integration of visual, vestibular, and sensory-physical inputs of the whole body to evaluate the body's position in space and generate force for posture control. Posture control plays an important role in carrying out daily activities and movement independence of people, therefore identifying the factors affecting it is of great importance. Among these factors, we can mention balance exercises that can improve posture control. Since children with autism disorder due to developmental delay disorder or problems in the structure of the central nervous system as well as clinical characteristics have more disorders in corrective commands, as a result, they have more postural fluctuations than healthy children and are hardly able to maintain static balance. And they have more instability of position in comparison with the group of healthy children. Studies have shown that balance exercises improve the posture control of autistic children and it seems that the effect of balance exercises is applied through improving the conditions of the center of pressure (anterior-posterior axis, central-lateral axis and speed). The present study examines and presents a summary of the studies conducted in the field of the effects of balance training on the posture control of these children and the role of sensory-physical information in improving the balance status of the autism spectrum
Autism, Balance, Center of pressure, Balance exercises, Posture

تبلیغات