آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

This study aimed to investigate the effectiveness of using online peer and teacher feedback on Iranian EFL learners writing performance. To this end, a group of 28 homogenous learners were selected to participate in this study. They were divided into two equal sets; the first group received online peer feedback and the second group received online teacher feedback. In order to obtain the results of the treatments, two types of t-tests were run. First, to check the effectiveness of the two types of online feedback, paired sample t-tests and to make the comparison between the TF and PF independent sample t-test was run. Results of the study indicated that both types of online corrective feedback are effective. However, the TF group outperformed the PF one. Therefore, technology integration in L2 classrooms and, more specifically, providing learners with online corrective feedback will lead to more progress in EFL learners' writing performance.

تأثیر بازخورد آنلاین همتایان و معلمان بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی

این مطالعه با هدف بررسی تأثیر استفاده از بازخورد آنلاین همتایان و معلمان بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان ایرانی انجام شد. بدین منظور، 28 نفر از زبان آموزان دختر و پسر کلاس نویسندگی مؤسسه زبان در تهران، به طور هدفمند برای شرکت در این پژوهش انتخاب شدند. آنها به دو گروه مساوی تقسیم شدند. گروه اول PR آنلاین و گروه دوم TF آنلاین دریافت کردند. به منظور در نظر گرفتن نتایج تیمارها، دو نوع آزمون t اجرا شد. ابتدا برای بررسی تأثیر دو نوع بازخورد آنلاین بر عملکرد نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی، آزمون t نمونه زوجی اجرا شد و سپس برای مقایسه بین TF و PR، یک آزمون t نمونه مستقل انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد که هر دو نوع بازخورد اصلاحی آنلاین مؤثر هستند. با این حال، گروه TF بهتر از یک PR عمل کرد. مفهوم این یافته این است که ادغام فناوری در کلاس های درس L2 و به طور خاص تر، زبان آموزان با بازخورد اصلاحی آنلاین منجر به پیشرفت بیشتر در عملکرد نوشتاری زبان آموزان زبان انگلیسی می شود.

تبلیغات