آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

This study intended to explore the effect of Augmented Reality (AR) on lowering foreign language anxiety (FLA) in adult Iranian EFL learners. To this end, a triangulation study including a quasi-experimental pre-test post-test design in the first phase, and an oral interview in the second phase was designed and implemented. Forty adult Iranian EFL learners took part in the quantitative study and were randomly assigned to experimental and control groups. The authors developed and delivered the AR-infused materials through the Zappar application, an AR platform. The treatment involved the conventional language teaching method for the control and the AR-integrated one for the experimental group for 20 sessions. The anxiety level of learners in both groups was assessed before and after the treatment to check for any effects. Data on participants’ FLA has been gathered through Horwitz’s (1986) Foreign Language Classroom Anxiety Survey (FLCAS) questionnaire and analyzed via ANCOVA in SPSS. Also, the participants in the experimental group were interviewed at the end of the experiment to provide feedback on their AR-integrated language learning experience. Results revealed that AR did not affect learners’ foreign language anxiety levels. Also, some learners found it not very relaxing and easy to use. This could be attributed to the novelty of the experience and the cognitive load imposed on learners. The study’s outcomes were in contrast to several previous research findings; however, since research in this area is still in its infancy, more research should be done on the impact of AR on language education.

مطالعه ترکیبی بررسی تاثیر استفاده از فناوری واقعیت افزوده بر کاهش اضطراب زبان آموزان بزرگسال

  این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تکنولوژی واقعیت افزوده بر کاهش اضطراب زبان خارجی در زبان آموزان بزرگسال ایرانی انجام شده است. بدین منظور، یک مطالعه ترکیبی در دو مرحله، شامل طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون در مرحله اول و مصاحبه شفاهی در مرحله دوم طراحی و اجرا شد. 40 نفر از زبان آموزان بزرگسال ایرانی در بخش کمی این مطالعه شرکت کرده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. مطالب افزوده شده توسط برنامه Zappar که یک پلتفرم واقعیت افزوده است تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفتند. آزمایشی که در این تحقیق انجام شد شامل استفاده از روش آموزش زبان سنتی برای گروه کنترل و روش تلفیقی با واقعیت افزوده برای گروه آزمایش به مدت 20 جلسه بود. برای بررسی تاثیر بدست آمده، سطح اضطراب فراگیران در هر دو گروه قبل و بعد از آزمایش ارزیابی شد. داده های مربوط به اضطراب شرکت کنندگان از طریق پرسشنامه سنجش اضطراب کلاس زبان خارجی هورویتز (1986) جمع آوری شده و از طریق آنالیز کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. همچنین، شرکت کنندگان در گروه آزمایشی در پایان آزمایش برای ارائه بازخورد در مورد تجربه یادگیری زبان با استفاده از واقعیت افزوده مصاحبه شدند. نتایج نشان داد که این تکنولوژی بر سطح اضطراب زبان خارجی زبان آموزان تأثیری ندارد. همچنین، برخی از زبان آموزان عنوان کردند که استفاده از آن چندان آرامش بخش و آسان نیست. این یافته را می توان به تازگی تجربه و بار شناختی تحمیل شده بر فراگیران نسبت داد. نتایج این مطالعه در تضاد با چندین یافته تحقیقات قبلی بود. با این حال، از آنجایی که تحقیقات در مورد کاربرد این فناوری در آموزش زبان هنوز در مراحل اولیه است، تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود.  

تبلیغات