آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

During the Covid-19 pandemic, universities around the world faced closure because of social distancing and lockdown, therefore, unprecedently, education had to move online and universities in Iran were not exceptional. This sudden and abrupt shift required teachers to rethink their attitudes and beliefs. This study has been conducted to explore English Language Teachers’ attitudes toward their practices concerning the effects of social distancing and the maximized use of technology in the teaching profession. Having adopted a qualitative method to investigate teachers’ experiences, the data of this study were collected through interviews with nine English language university teachers, and their reflective journals. Generally, the results communicate considerable appreciation for integrating technology in English language courses. To be more detailed, this study revealed three main categories for positive attitudes (pedagogical innovation, instructional support, and professional identity formation) each with some subcategories. Also, the analysis highlights three concerns (technology-related challenges, classroom management, and inflexibility in behavior) for online teaching. The implications of the study mainly provide a welcoming environment for utilizing technology in teaching, especially in English language teaching.

نظر مدرسین زبان انگلیسی درمورد آموزش مجازی زبان انگلیسی در طول دوران اپیدمی کووید-19

در طول دوران اپیدمی کووید-19 دانشگاه های سراسر دنیا به دلیل فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه با تعطیلی مواجه شدند و دانشگاه های ایران ازاین شرایط استثنا نبوده اند ِ بنابراین به شکل بی سابقه ای آموزش مجازی اجباری شد.  این تغییر ناگهانی مدرسین را مستلزم به بازاندیشی دیدگاه ها و عقایدشان کرد. این تحقیق در راستای بررسی دیدگاه مدرسین زبان انگلیسی نسبت به عملکردشان با توجه به تاثیرات فاصله ی اجتماعی و استفاده ی حداکثری از تکنولوژی در عملکرد آموزشی آنها انجام شده است. با استفاده از روش کیفی جهت بررسی تجربه ی مدرسین ،داده های این تحقیق از طریق  مصاحبه از 9 مدرس زبان انگلیسی در دانشگاه و یادداشت های انعکاسی آنها جمع آوری شد. به صورت کلی، نتایج گویای رضایت قابل توجه مدرسین از ترکیب تکنولوژی در دوره های زبان انگلیسی می باشد. جزییات بیشتر نشان میدهد که نتایج این تحقیق نشان گر سه گروه از دیدگاه های مثبت (نواروی تدریس،حمایت تدریسی و تشکیل هویت حرفه ای) که هر کدام شامل زیرگروه هایی هستند میباشد. همچنین تحلیل داده ها سه دغدغه (چالش های مرتبط با تکنولوژی، مدیریت کلاس و عدم انعطاف پذیری در رفتار) در آموزش مجازی را نشان میدهند . کاربردهای این تحقیق اساسا یک محیط صمیمانه برای استفاده از تکنولوژی در آموزش مخصوصا آموزش زبان انگلیسی فراهم میکنند.  

تبلیغات