آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۰

چکیده

پژوهش حاضر با هدف مشخص نمودن ارتباط بین شبکه های اجتماعی مج ازی و رشد سوء اخلاق و رفتار دانشجویان نگارش شده است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت توصیفی- تحلیلی اس ت. جامع ه آماری پژوهش کارشناسان، اساتید حوزه و دانشگاه، صاحب نظران فرهنگی و پلیس فتا هستند که بر اساس ج دول کرجس ی مورگان تعداد 201 نفر به عنوان نمونه و به صورت اتفاقی انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با پرسشنامه محقق ساخته اجرا شده است که روایی محتوایی و روایی ساختار آن تأیید شد. پایایی پرسشنامه نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده ها نیز از آزمون های کولموگروف - اسمیرنف، آزمون رتبه های علامت دار ویلکاکسون و آزمون فریدمن استفاده گردید و تمامی فرضیه های پ ژوهش اثبات شدند که به ترتیب: ب ه اشتراک گذاری مطالب کاربران دانشجو، روابط درون شبکه ای کاربران دانشجو، همن وایی درون گروه ی کاربران دانشجو و تغییر نگرش و رفتار کاربران دانشجو در شبکه های اجتماعی مجازی در اولویت اثرگذاری و رشد سوء اخلاق و رفتار آنان قرار دارند.

The Role of Virtual Networks in the Growth of Student Misbehavior and Moral Etiquette

The aim of this study was to determine the relationship between social networks and the growth of students' misbehavior and immoral behavior. This research is applied in terms of purpose and in terms of descriptive-analytical nature. The target population included all experts, university teachers, cultural officials, as well as cyberspace police, of whom 201 random samples were selected using Cretaceous and Morgan tables. A data researcher with acceptable validity and validity was used to collect the data. The validity of this survey was confirmed using the Chronoch alpha( r=0.89). Statistics such as Klomogrov-Smirnov, Wilcoxon and Friedman were used to analyze the data. Based on the results, all the hypotheses have been proven, that is, social networks play a role in the importance of content sharing, the relationship between the network, intra-group compatibility, and changing user attitudes and Etiquette.

تبلیغات