آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۰

چکیده

اهمیت تصویر مقصد گردشگری برای محققان و متولیان در صنعت گردشگری روشن است. این اهمیت عمدتاً به دلیل تأثیر در درک ذهنی گردشگران و رفتار منتج از آن (انتخاب مقصد) مورد توجه قرار گرفته است. همچنین زیرساخت های گردشگری مستقیماً در شکل گیری تصویر مقصد و این تصویر در انتخاب مقصد تأثیر می گذارد. برای اطمینان از رضایت گردشگران و چگونگی تمایلات رفتاری بعدی آن ها، نیاز است تصویر مقصد پس از بازدید به منزله تسریع کننده ای برای بازاریابی مقصد ارائه شود.مقاله حاضر، با هدف بررسی تأثیر زیرساخت های گردشگری در تصویر مقصد با هدف بازاریابی مؤثر، شناسایی ابعاد و مؤلفه های زیرساخت ها و روساخت های گردشگری، همچنین تمایلات رفتاری آینده گردشگران با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی نگاشته شده است.ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای است که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، از 10 نفر از مدیران دولتی و بخش های خصوصی حوزه گردشگری گردآوری شده است. تحلیل داده ها با نرم افزار مکس کیودا انجام شده و با بررسی و دسته بندی کدهای توصیفی حاصل از متون مصاحبه، 42 مقوله فرعی شناسایی شد. از بین این 42 مقوله فرعی، 13 مفهوم اصلی است که عبارت اند از: تصویر مقصد گردشگری پیش از بازدید، تصویر مقصد گردشگری پس از بازدید، روساخت ها و زیرساخت های گردشگری (ارتباطات، دسترسی، جاذبه های مقصد، عناصر اجتماعی، اقامت، خدمات، امکانات)، رضایت گردشگران، بازاریابی مقصد، انگیزه گردشگران و تمایلات رفتاری آینده گردشگران، با توجه به شباهت و قرابت معنایی آن ها حاصل شد، مفاهیمی که ممکن است در سیاست گذاری و درک بهتر و عمیق تر این مفهوم به سیاست گذاران و متولیان امر یاری رساند و استفاده شود.

Explaining the effective dimensions and components in the image of a tourist destination with an emphasis on tourism infrastructure (case study: Kish Island)

The importance of the tourist destination image for researchers in the tourism industry is clear. This importance has been considered mainly due to its effect on tourists' mental perception and the resulting behavior (destination selection). On the other hand, tourism infrastructure directly affects the formation of the destination image and this image affects the choice of destination. In order to ensure the satisfaction of tourists and their subsequent behavioral purposes, it is necessary to provide a destination image after visiting as an expeditor for destination marketing. This paper aims to investigate the effect of infrastructure on destination image for effective marketing, identifying dimensions and components of tourism infrastructure and future behavioral intentions of tourists using conventional qualitative content analysis method. Data collection tools are semi-structured interviews that were collected from 10 government managers and the private sector in the field of tourism using purposive sampling method. Data analysis was performed with "MaxQDA" software and by examining and classifying the descriptive codes obtained from the interview texts, 42 sub-categories were identified. Out of these 42 sub-categories, 13 main concepts: Pre-visit destination image, post-visit destination image, tourism superstructures and infrastructure (communication, accessibility, attractions, social elements, accommodation, services and amenities tourist satisfaction, destination marketing, tourist motivation and Tourist’s behavioral intention were obtained according to their similarity and semantic similarity; Concepts that can help policymakers and stakeholders in policy making to better and deeper understanding of this concept

تبلیغات