چکیده

یکی از حوزه های تلاش برای جبران شکاف بین آموزش حضوری ومجازی پس از شیوع کووید19، مسائل پیش روی ارتقاء حرفه ای معلمان است. این  تحقیق از نوع  توصیفی – پیمایشی  است.. جمعیت مورد مطالعه کلیه ی معلمان ابتدایی ناحیه دو کرج بود که  با استفاده از جدول مورگان تعداد 64 نفر بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه مربوطه جهت تکمیل در اختیار آنها قرار گرفت. از آنجا که پرسشنامه مذکور بر اساس عامل های شناسایی شده در پیشینه تحقیق طراحی شده،اعتبار محتوای آن توسط چند تن از اساتید دانشگاه  بررسی و مورد تایید قرار گرفت.ضمنا برای سنجش پایایی پرسشنامه ،ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و مقدار آن85/0تعیین گردید که نشان دهنده پایایی پرسشنامه می باشد.تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده نشان داد که پنج عامل موانع ساختاری ، نبود نظام انگیزشی مناسب، ضعف مدیریتی، فراهم نبودن بستر آموزش مجازی و فقدان آموزش های لازم   از موانع اصلی در ارتقائ حرفه ای معلمان می باشد.

تبلیغات