چکیده

عوامل بسیاری بر یادگیری اثر می گذارند، شناسایی این عوامل و رفع مشکلات و نارسایی ها در سیستم آموزشی بسیار مهم است. بنابراین، هدف از انجام پژوهش تأثیر سبک های یادگیری بر سلامت عمومی دانش آموزان ورزشکار می باشد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی است. شرکت کنندگان پژوهش 90 دانش آموزان دختر ورزشکار مدارس متوسطه اصفهان بودند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه سبک های یادگیری کلب و سلامت عمومی گلدبرگ گردآوری گردید. اطلاعات با آزمون ضریب گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه وتحلیل شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین تجربه عینی و علائم جسمانی، اضطراب و نمره کلی سلامت عمومی ارتباط معناداری وجود دارد. بین مشاهده تأملی با علائم جسمانی، اضطراب، افسردگی و نمره کلی سلامت عمومی نیز ارتباط معناداری وجود دارد. بین مفهوم سازی انتزاعی با علائم جسمانی، اضطراب، افسردگی و نمره کل سلامت عمومی ارتباط معنادار وجود دارد و درنهایت بین آزمایشگری فعال با اضطراب و نمره کل سلامت عمومی ارتباط معنادار وجود دارد.همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تنها خرده مقیاس مفهوم سازی انتزاعی قدرت پیش بینی کنندگی سلامت عمومی را دارد. با توجه به رابطه تنگاتنگ بین سبک های یادگیری و سلامت روان، برای حصول سلامت عمومی دانش آموزان می توان بر سبک-های یادگیری تأکید بیشتری داشت.

The effect of Learning Styles on General Health of Athlete Students

The purpose of this study was to investigate the effect of learning styles on general health of athlete students. The research method was descriptive-correlational. The participants consisted of 90 female athletes from high schools in Isfahan which were selected by random cluster sampling. Data were collected by Kolbe's learning style and Goldberg general health questionnaire. Pearson's moment coefficient test and multiple regression were used to analysis the data. The results showed a significant relationship between objective experience and physical symptoms, anxiety and general health score. In addition, there was a significant relationship between reflective observation with physical symptoms, anxiety, depression and general health score. Also, a significant relationship was observed between abstract conceptualization with physical symptoms, anxiety, depression and general health score and eventually significant relationship between active experimentation with anxiety and general health score was observed. Moreover, the regression analysis indicated the subscale of abstract conceptualization has the predictive ability of general health.Given the close relationship between learning styles and mental health, in order to improve the general health of students, learning styles can be emphasized

تبلیغات