چکیده

در تحقیق حاضر که بر اساس نظرسنجی انجام شده از 400 مصرف کننده محصولات لبنی رامک بوده است، تلاش گردید تا نقش و تاثیر تبلیغات بر برند شرکت رامک بررسی شود. برای این منظور پرسشنامه ای شامل دو قسمت تهیه شده که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 82% بدست آمده است. آزمون فرضیه ها با آزمون های t، همتوزیعی، برنولی و کای دو و با استفاده از نرم افزارهای آماریSPSS انجام شد. نتایج نشان می دهد که، نمونه آماری تحقیق همگن بوده و با واقعیت جامعه هم خوانی داردو بیش از 62% از پاسخ دهندگان بیشتر از چهار سال است که بامحصولات رامک آشنایی دارند. نزدیک به 50% پاسخ دهندگان کیفیت را موثر ترین عامل در انتخاب محصولات لبنی می دانند. تبلیغات به همراه دردسترس بودن، قیمت و بسته بندی از عوامل موثر بعدی در این انتخاب بوده اند. با توجه به نظر شرکت گنندگان در تحقیق تبلیغات در معرفی برند رامک تاثیر مثبت داشته است.

Investigating the impact of advertising in digital media on branding for Ramak Company

In the present research, which was based on a survey of 400 consumers of Ramek dairy products, an attempt was made to investigate the role and impact of advertising on the brand of Ramek company. For this purpose, a questionnaire consisting of two parts was prepared, the reliability of which was obtained using Cronbach's alpha method of 82%. Hypotheses were tested with t, homodistribution, Bernoulli and chi-square tests and using SPSS statistical software. The results show that the statistical sample of the research is homogeneous and is consistent with the reality of the society, and more than 62% of the respondents have been familiar with Ramek products for more than four years. Nearly 50% of respondents consider quality to be the most effective factor in choosing dairy products. Advertising along with availability, price and packaging have been the next effective factors in this choice. According to the opinion of the participants in the advertising research, it has had a positive effect on the introduction of the Ramek brand.

تبلیغات