آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۷

چکیده

مقدمه: آموزش آنلاین (مجازی) اضطراری در سراسر جهان به دلیل بیماری همه گیر کروناویروس 2019 (COVID-19) پذیرفته شده است. تحقیقات قبلی در مورد یادگیری آنلاین عمدتاً بر درک والدین، معلمان و دانش آموزان در آموزش عالی متمرکز بود، در حالی که دیدگاه های مربوط به آموزش مجازی آموزگاران مدارس ابتدایی به ندرت مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق: این مطالعه به بررسی رضایت دانش آموزان از آموزش مجازی در طول COVID-19 از دیدگاه آموزگاران مدارس ابتدایی استان اصفهان پرداخته است. یک حجم نمونه مناسب به میزان 614 آموزگار مدارس ابتدایی استان اصفهان، در یک نظرسنجی آنلاین ناشناس را از تاریخ مرداد تا شهریور 1401 تکمیل کردند. روش بررسی ازطریق آمار توصیفی به انجام رسیده است. ایزار این پژوهش پرسشنامه ی محقق ساخته با 20 گویه بوده است که براساس مطالعات مشابه تهیه شده و روایی آن با نظر خبرگان تایید گردیده است. نتایج: نتایج نشان داد که بیشتر پاسخ دهندگان میزان استقبال دانش آموزان از سیستم شاد و آموزش مجازی (آنلاین) را درحد متوسط (39%) برآورد نموده اند. پس از آن، به ترتیب بیشترین برآوردها به گزینه های خیلی زیاد (26%)، زیاد (17%)، خیلی کم (12%) و کم (6%) تعلق داشته اند

Investigating the level of students' satisfaction with virtual education from the perspective of elementary school teachers in Isfahan province

Introduction: Emergency online (virtual) education has been adopted around the world due to the 2019 coronavirus (COVID-19) pandemic. Previous research on online learning has mainly focused on the perceptions of parents, teachers and students in higher education, while the views of primary school teachers on virtual learning have rarely been explored. Research method: This study investigated students' satisfaction with virtual education during COVID-19 from the perspective of elementary school teachers in Isfahan province. A suitable sample size of 614 elementary school teachers in Isfahan province completed an anonymous online survey from August to September 1401. The research method has been done through descriptive statistics. The object of this research was a researcher-made questionnaire with 20 items, which was prepared based on similar studies and its validity was confirmed by the opinion of experts. Results: The results showed that most of the respondents estimated the level of students' acceptance of the happy system and virtual education (online) at an average level (39%). After that, the highest estimates belong to very high (26%), high (17%), very low (12%) and low (6%) options, respectively.

تبلیغات