آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

هدف پژوهش: تأکید بر اینکه ارتباطات انسانی در صنعت هتل داری افزون بر ارتباطات کلامی، در قالب های مختلف ارتباطات غیرکلامی ازجمله زبان بدن، حرکات صورت، تماس چشمی، ایما و اشاره، فاصله اجتماعی و ... باید مورد توجه قرار گیرد. وفاداری میهمانان هتل، حاصل عالی ترین سطح رضایت مندی آن ها و وابسته به شایستگی کارکنان هتل ها است. شناسایی و اولویت بندی مهارت های ارتباطی کارکنان هتل ها موجب هموارکردن مسیر موفقیت هتل ها در جلب رضایت گردشگران است. روش پژوهش: این تحقیق با رویکرد کیفی انجام شده و ازنظر نحوه ی گردآوری داده های موردنیاز، توصیفی است. جامعه آماری: با توجه به شرایط کنونی گردشگری و با توجه به روش انجام پژوهش که مبتنی بر نظر خبرگان (صاحب نظران صنعت هتل داری و گردشگری) است، برای نمونه گیری از روش نمونه گیری گلوله برفی استفاده شد و طی چندین مرحله برخی کارشناسان زبده شناسایی و پس از دریافت اطلاعات از هر کدام، از آن ها خواسته شد که افراد صاحب نظر دیگر را معرفی کنند و در نهایت تعداد 12 نفر از خبرگان جامعه آماری برای مشارکت در طراحی مدل انتخاب شدند. روش انجام پژوهش: شناسایی، تجزیه و تحلیل، و اولویت بندی مهارت های ارتباطی کارکنان هتل ها در تعامل با گردشگران خارجی ، با استفاده از تکنیک مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) صورت گرفته است. یافته های پژوهش: شاخص های آشنایی با زبان کشور مبدأ گردشگران، توانایی در نشان دادن لذت از همکلامی و گفتگو با آن ها، تعامل محترمانه با گردشگران، آشنایی با نشانه های مثبت و منفی زبان بدن مانند حرکات سر و یا تماس های چشمی، اجتناب از اهانت به آن ها و صبوری در شنیدن سخنان گردشگران خارجی، از مهم ترین مؤلفه های مهارت های ارتباطی مؤثر کارکنان هتل در تعامل با گردشگران خارجی است.

Identify and prioritize communication skills of hotel staff in interaction with foreign tourists Using Structural Modeling (ISM)

Aim of the research: Human communication in the hotel and hospitality industry, in addition to verbal communication, is considered in various forms of non-verbal communication, including body language, facial movements, eye contact, gestures, social distance, etc. The behavior of employees in an intangible way has a tremendous impact on the organizational performance of hotels, and identifying and prioritizing the communication skills of hotel staff will pave the way for the development of these skills effectively. Research method: This research is done with a qualitative approach and is descriptive based on how to collect the required data. Statistical population: According to the research method, which is based on the opinion of experts (experts in the hotel and tourism industry), the support and opinions of 12 of these experts have been used. Methods: In this study, identification, analysis, and prioritization of communication skills of hotel staff in interaction with foreign tourists, has been done using interpretive structural modeling (ISM) technique. Research Findings: The research findings show the indicators of familiarity with the language of the country of origin of foreign hotel tourists, the ability to show the pleasure of talking and talking with them, respectful interaction with tourists, familiarity with positive and negative signs of behavioral language such as nods or eye contact و Avoiding insults to them and being patient in listening to the foreign tourists is one of the most important components in the effective communication skills of the hotel staff in interacting with foreign tourists.

تبلیغات