چکیده

هدف: هدف پژوهش حاضر مروری بر دیدگاه های تئوریک و یکپارچه پیرامون پایداری کسب وکار است. روش: این پژوهش از نوع پژوهش های نظری- تحلیلی بوده و به روش توصیفی-تحلیلی انجام شده است. یافته ها: ابعاد عملکرد پایداری و ریسک مربوطه، چارچوب نظری پایداری، و استانداردهای پایداری عملیاتی، عملکرد و گزارش دهی ارائه شده در این پژوهش می تواند برای شرکت های جهانی و مدیریت آنها، سیاست گذاران و تنظیم کنندگان، سرمایه گذاران، مربیان و پژوهشگران مفید باشد. همه نظریه ها (ازجمله کارگزار/سهام دار، ذینفع، علامت دهی، نهادی، مشروعیت و نظارت) روی اقدامات کلیدی عملکرد پایداری مانند بهره وری عملیاتی، رضایت مشتری، مدیریت استعداد و نوآوری تمرکز می کنند و باید از عوامل داخلی استراتژی، مشخصات ریسک، نقاط قوت و ضعف، و فرهنگ سازمانی و نیز عوامل خارجی ازجمله شهرت، فناوری، جهانی شدن و بهره برداری از منابع طبیعی نیز استفاده نمایند. این نظریه ها و استانداردها به توضیح راهبردها و شیوه های مدیریت در ایجاد کارایی پایداری مالی برای ایجاد ارزش سهام و دستیابی به عملکرد پایداری اقتصادی غیر انتفاعی در حفاظت از منافع همه سهام داران کمک می کند. نتیجه گیری: این پژوهش تئوری ها، استانداردها، ارزیابی ریسک، گزارش دهی و بهترین شیوه های پایداری کسب وکار را شامل اقدامات حاکمیت شرکتی و اصلاحات برای کاهش تقارن اطلاعات بین مدیریت و تمام سهام داران و ایجاد ارزش ذینفعان مورد بررسی قرار داد. هدف ایجاد ارزش ذینفعان در پایداری کسب وکار ایجاد فرصت های تحقیقاتی برای بررسی عدم تقارن اطلاعات بین مدیریت و ذینفعان و حتی بین سهام داران می باشد.

Business Sustainability: A Theoretical and Integrated Perspective

Purpose: The purpose of this research is to review theoretical and integrated perspectives on business sustainability. Method: This research is a theoretical-analytical study conducted using the descriptive-analytical method. Findings: The dimensions of sustainability performance and related risks, the theoretical framework of sustainability, and operational sustainability standards, performance, and reporting presented in this research can be useful for global companies and their management, policymakers and regulators, investors, educators, and researchers. All theories (including agent/stakeholder, stakeholder, signaling, institutional, legitimacy, and monitoring) focus on key sustainability performance measures such as operational efficiency, customer satisfaction, talent management, and innovation. They should consider internal factors such as strategy, risk profile, strengths, weaknesses, and organizational culture, as well as external factors such as reputation, technology, globalization, and the exploitation of natural resources. These theories and standards help explain management strategies and practices in creating financial sustainability efficiency to create equity value and achieve non-profit economic sustainability performance in protecting the interests of all stakeholders. Conclusion: This research examined theories, standards, risk assessment, reporting, and best practices of business sustainability, including corporate governance measures and reforms to reduce information asymmetry between management and all stakeholders and create stakeholder value. The purpose of creating stakeholder value in business sustainability is to provide research opportunities to investigate information asymmetry between management and stakeholders, and even among shareholders.

تبلیغات