چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش آموزان پایه ششم بهبود بخشم
آرشیو
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بهبود مشکلات املایی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دبستان بهار شهرستان الیگودرز صورت پذیرفت. تحقیق حاضر از نوع، تحقیقات توصیفی است که به صورت اقدام پژوهی انجام شد. جامعه آماری پژوهش تمام دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دبستان بهار شهرستان الیگودرز بودند که در سال تحصیلی 1402- 1401 به تحصیل اشتغال داشتند و کل جامعه آماری که 28 نفر بودند به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات از نوع مشاهده و بررسی املا دانش آموزان است. برای بهینه سازی روش آموزش املا (به عنوان یک ماده درسی که قابل آموزش است؛ نه به عنوان یک درس که همیشه ارزشیابی می شود)، در کنار روش مرسوم دیکته گویی از روش های نوین آموزش املا، ارائه کاربرگ های آموزش املا، روش های تقویت حافظه دیداری و... بهره گرفته شد و کلمات در قالب اسلاید در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. بر اساس نتایج، راهکارهای اجرا شده بر خطاهای املایی دانش آموزان پایه ششم ابتدائی تأثیر دارد و مهارت های نوشتاری، دقت و توجه و حافظه دیداری آنها بهبود می یابد و مطالب را بهتر به یاد می آورند.How could I Improve Spelling Problems of Sixth-Grade Students
The aim of this present study is improving the spelling problems of the sixth grade students of Bahar School in Aligudarz. The current research is a descriptive research that was conducted as an action research.The statistical population of this study consisted of all 28 sixth grade students Bahar Primary School of Aligudarz city in the academic year of 2019-2020 and all statistical population was selected as a sample. The method of collecting information is the observation and checking of students' spelling. In order to optimize the spelling teaching method (as a subject that can be taught, not as a lesson that is always evaluated), along with the traditional dictation method, new spelling teaching methods, providing spelling teaching worksheets, reinforcement methods Visual memory and... were used and the words were presented to the students in the form of slides. Based on the results, corrects the spelling problems of sixth grade elementary students, and their writing skills, accuracy, attention, and visual and auditory memory improve and remember things better, and write words better.