مدل بندی راهبردهای نهان نگاری و نهان کاوی اطلاعات در تصاویر دیجیتال با استفاده از نظریه ی بازی ها
آرشیو
چکیده
نهان نگاری، علم و هنر مخفی سازی پیام در تصاویر، جهت حفظ امنیت اطلاعات تجاری یا نظامی ارسالی، از یک مبدأ به یک مقصد است. روشهای نهان نگاری تطبیقی برای مخفی سازی پیام به متن پوشانه ها ی تصویری توجه ویژهای دارند و با در نظر گرفتن شرایطی در متن تصویر نهانه به مخفی سازی پیام می پردازند. نهان نگار و نهان کاو دو فرد معارض هم هستند، که راهبرد هر یک با در نظر گرفتن راهبردهای طرف مقابل تعیین می شود. این موضوع بخصوص در نهان نگاری تطبیقی آشکارتر است. این مقاله، با در نظر گرفتن یک بازی دونفره با مجموع صفر بین یک نهان نگار و نهان کاو، به مدل بندی و تجزیه وتحلیل راهبردهای دو بازیکن از دیدگاه نظریه ی بازی می پردازد. در این بازی آلیس(نهان نگار) می خواهد یک پیام محرمانه به طول k را در یک دنباله دودویی(پوشانه تصویری) مخفی کند و ایو( نهان کاو) می خواهد تشخیص دهد که آیا پیام محرمانه ای در تصاویر در حال انتقال در کانال ارتباطی موردنظر وجود دارد؟. در این مدل بدون در نظر گرفتن محدودیتی برای قدرت تشخیص ایو، راهبردهای مین ماکس هر بازیکن، همراه با محدودیت های ساختاری لازم برای موازنه بازی ارائه شده و در پایان نشان داده می شود که راهبرد بهینه برای آلیس راهبرد تطبیقی تصادفی است.Modeling Steganographer and Steganalyst Strategies in Digital Images using Game Theory
Steganography is the science and art of hiding a message in images to secure the commercial or military information sent from one source to another. Comparative steganography methods for concealing the message pay special attention to the text of the image folders and hide the message by considering the conditions in the text of the clandestine image. The steganography and the steganalyst are also two opposing people, each of whom's strategy is determined by the other party's strategies. This is especially evident in comparative steganography. This article models and analyzes the strategies of two players from the perspective of game theory, considering a two-player game with a total of zero between a steganographer and an steganalyzer detective. In this game, Alice (steganographer) wants to hide a secret message of length k in a binary sequence (video folder) and Eve (steganalyzer) wants to determine if the secret message is in the images being transmitted in the channel. Is there a desired connection? In this model, without considering the limit for Eve's detection power, each player's Max Max strategies, along with the structural constraints necessary to balance the game, are presented, and at the end it is shown that the optimal strategy for Alice is a random adaptation strategy.