Teaching Quality of EFL Teachers: Do Years of Teaching Experience Matter? (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
Quality of teaching plays an important role in students’ achievement which is the main goal of education. So far, teacher education has witnessed widespread reforms to improve this quality with no clear evidence to uphold the claim that experienced teachers are more competent than beginning teachers. This study attempted to investigate whether years of teaching experience can make any significant difference in EFL teachers’ quality of teaching. For this purpose, classroom interactions of 90 teachers who were teaching English to 7th-grade students were observed by using Classroom Assessment Scoring System (CLASS). Findings showed better teaching quality in terms of instructional and emotional support for beginning teachers (0-3 years of teaching experience), but this dimension declined for transitioning (4-5) and experienced teachers (more than 5 years) with no evidence of a significant difference between them. The only superiority of experienced teachers was having better classroom management compared to other teachers with beginning teachers in the lowest position. These findings suggest that directed professional development programs and evidence-based learning can be beneficial for all teachers regardless of their years of teaching experience.کیفیت تدریس معلمان زبان انگلیسی: آیا سابقه تدریس اهمیت دارد؟
کیفیت تدریس بعنوان هدف اصلی تعلیم و تربیت نقش مهمی در دستاوردهای دانش آموزان ایفا می کند. تاکنون، نظام تربیت معلم شاهد اصلاحات گسترده ای بمنظور بهبود این کیفیت بوده است بدون آنکه نشانه ی مشهودی وجود داشته باشد که نشان دهد معلمان باتجربه از معلمان مبتدی توانمندتر هستند. مطالعه ی حاضر کوشیده است بررسی کند آیا سابقه تدریس می تواند تفاوت موثری در کیفیت تدریس معلمان زبان انگلیسی ایجاد کند. بدین منظور، تعاملات کلاسی 90 معلم زبان انگلیسی پایه هفتم با استفاده از سیستم امتیاز دهی ارزیابی کلاس (CLASS) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد معلمان مبتدی (با سابقه تدریس 0 تا 3 سال) از لحاظ حمایت آموزشی و عاطفی کیفیت تدریس بهتری داشتند، اما تفاوت معنا داری بین معلمان دوره گذار (با سابقه تدریس بین 4 تا 5 سال) و با تجربه (با سابقه تدریس بیش از 5 سال) وجود نداشت. تنها برتری معلمان باتجربه داشتن مدیریت کلاسی بهتر درمقایسه با دو گروه دیگر بود و دراین بین معلمان مبتدی پایین ترین مدیریت کلاسی را داشتند. این یافته ها حاکی از آن است که برنامه های توسعه حرفه ای هدفمند و یادگیری مبتنی بر مستندات می تواند بدون توجه به سابقه تدریس، برای تمام معلمان مفید باشد.