آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۵

چکیده

بانکها به عنوان منابع اصلی تأمینکننده نقدینگی بنگاه های تولیدی و خدماتی، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی یک کشور دارند. علاوه بر این، وجود بازارهای رقابتی نیز اهمیت این موضوع را افزایش میدهد. یکی از راه های به دست آوردن مزیت رقابتی، بین المللی شدن می باشد که بسیاری از بانک ها در سطح جهانی در این راه گام برداشته اند. بین المللی شدن بانک ها، پدیده جدیدی نیست. در طول تاریخ بانکداری، بین المللی شدن همواره با بانکداری گره خورده است. امروزه، خدمات بانکها چنان متنوع شدهاند که بسیاری از بانکها ترجیح میدهند کلمه قدیمی بانک را از برنامههای تبلیغاتی خود حذف کرده و بر نقش پررنگتر بنگاههای خدمات مالی _بنگاههای خدماتی نوآور، پویا و مشتریمدار_ تأکید کنند. هدف مقاله حاضر، تبیین عوامل مؤثر بر بین المللی سازی بانک ها است. روش انجام این پژوهش، تحلیل مضمون می باشد. در این راستا، از مطالعه ادبیات نظری، به عنوان منبع پژوهش بهره گرفته شده است. جهت تکمیل و تأیید مضمون های به دست آمده و دستیابی کامل تر به مختصات بین المللی سازی بانک ها، به مصاحبه با خبرگان و سپس مطالعه تطبیقی نیز پرداخته شده است. درنهایت، 12 مقوله و 59 مضمون از منابع مورد مطالعه استخراج گردید.

Factors Affecting the Internationalization of Banks

Banks, as the main sources of liquidity for manufacturing and service enterprises, have a very important role in the economic growth and development of a country. In addition, the existence of competitive markets increases the importance of this issue. One way to gain competitive advantage, is internationalization, which many banks around the world have taken this step. The internationalization of banks is not a new phenomenon. Throughout the history of banking, internationalization has always been tied to banking. Today, banking services have become so diverse that many banks prefer to remove the old banking terms from their advertising programs and emphasize on the more prominent role of financial services firms _innovative, dynamic and customer-oriented service . The purpose of this article is to explain the factors affecting the internationalization of banks. The method of this research is theme analysis. In this regard, the study of theoretical literature has been used as a source of research. In order to complete and confirm the obtained themes, interviews with experts and then a comparative study have been conducted. Finally, 12 categories and 59 themes were extracted from the studied sources.

تبلیغات