The Interplay between Language Anxiety, Locus of Control and Language Proficiency in Online Classes: The Case of EFL Learners (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
The present study investigated the interplay between language anxiety, locus of control, and language proficiency of EFL students in online classes. The participants of the study were 67 upper-intermediate students between 18 to 30 years old and were selected randomly from a few language institutes in Shiraz. Two questionnaires and a proficiency test were used: Chametzky’s Online World Language Anxiety Scale, Rotter’s Locus of control questionnaire, and The Examination for the Certificate of Proficiency in English. Pearson-product-moment correlation, multiple regression analysis, and independent-samples t-test were run to answer the research questions. The results of the study revealed a strong negative correlation between locus of control and language proficiency, meaning that those who had higher scores on the proficiency test were internal. In addition, a strong negative correlation was found between language anxiety and language proficiency, indicating that anxiety has adverse effects on language proficiency. Thirdly, both locus of control and language anxiety could predict language proficiency, but the former was a better predictor. This means that the effect of locus of control is much higher than anxiety on the language proficiency of Iranian EFL learners in online classes. This research can help students and teachers to recognize individual differences better.رابطه بین اضطراب زبانی، منبع کنترل و مهارت زبانی در کلاس های برخط: مطالعه موردی زبان آموزان زبان انگلیسی
مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین اضطراب زبانی، منبع کنترل و مهارت زبانی در کلاس های برخط انجام شد. شرکت کنندگان در این پژوهش 67 دانش آموز متوسط به بالا بودند که بین 18 تا 30 سال سن داشتند و از مؤسسات زبان انگلیسی شیراز به صورت تصادفی انتخاب شدند. از دو پرسشنامه و یک آزمون مهارت به نام های مقیاس اضطراب زبانهای جهانی برخط، پرسشنامه منبع کنترل راتر و آزمون مهارت زبان انگلیسی استفاده شد. برای پاسخگویی به سؤالات پژوهش از همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمون تی مستقل استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که یک همبستگی منفی قوی بین منبع کنترل و مهارت زبانی پیدا شد ، بدین معنی که آن هایی که نمرات بالاتری درتست مهارت زبانی داشتند دارای منبع کنترل درونی بودند. علاوه بر این، یک همبستگی منفی قوی بین اضطراب زبانی و مهارت زبان یافت شد که نشان می دهد اضطراب تاثیرمعکوسی برمهارت زبانی دارد. سوم اینکه منبع کنترل و اضطراب زبانی هردو می توانند مهارت زبان را پیش بینی کنند، اما منبع کنترل پیش بینی کننده بهتری بود. این بدان معناست که تأثیر منبع کنترل بسیار بیشتر از اضطراب بر مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی در کلاس های برخط است. این مطالعه به معلمان و دانش آموزان کمک می کند تا تفاوت های فردی را بهتربشناسند.