حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۸۶-۹۷
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۳۳۲

چکیده

امروزه شبکه های اجتماعی کلیدی ترین عنصر موفقیت در بازاریابی محسوب می شود. بازاریابی دهان به دهان، تحقیقات بازاریابی، بازاریابی عمومی، ایجاد ایده و توسعه محصولات جدید برخی از کارکردهای شبکه های اجتماعی هستند. بنابراین هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی بر بازاریابی ورزشی می باشد؛ که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل فروشندگان لوازم ورزشی دارای سایت و فضای مجازی و خریداران لوازم ورزشی (ورزشکاران، مربیان، داوران، دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه ها و متصدیان ورزش) می باشد که با استفاده از جدول مورگان ۳۸۴ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورداستفاده پرسشنامه می باشد که به روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس در بین جامعه آماری توزیع و جمع آوری گردید. آزمون فرضیه ها به روش معادلات ساختاری و با نرم افزار لیزرل انجام گردید و نتایج نشان داد که شبکه های اجتماعی بر بازاریابی ورزشی تأثیر مثبت و معنادار دارد؛ و همچنین میزان استفاده بر بازاریابی ورزشی تأثیر مثبت و معنادار دارد؛ و تأثیر معنادار و مثبت نوع استفاده بر بازاریابی ورزشی تأثیر تائید شد و نهایتاً میزان اعتماد به کاربران بر بازاریابی ورزشی تأثیر مثبت و معنادار دارد.

تبلیغات