Toggle navigation
عنوان مطالب
مجلات
پدیدآورندگان
حوزه تخصصی
ناشران
تحلیل کارآفرینی استراتژیک
نویسندگان:
رضا قریشی نیا
منبع:
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال دوم پاییز 1399 شماره 4
کلید واژه ها:
کارآفرینی استراتزیک
کارآفرین
سرمایه
کسب و کار
حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله
  تعداد دانلود  : 
۲۱۹
آرشیو
آرشیو شماره ها:
۱۱
سال ۱۴۰۱ (۲)
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال چهارم تابستان 1401 شماره 11
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال چهارم بهار 1401 شماره 10
سال ۱۴۰۰ (۴)
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال سوم زمستان 1400 شماره 9
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال سوم پاییز 1400 شماره 8
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال سوم تابستان 1400 شماره 7
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال سوم بهار 1400 شماره 6
سال ۱۳۹۹ (۴)
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال دوم زمستان 1399 شماره 5
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال دوم پاییز 1399 شماره 4
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال دوم تابستان 1399 شماره 3
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال دوم بهار 1399 شماره 2
سال ۱۳۹۸ (۱)
-
رهیافت های نوین در مطالعات اسلامی سال اول زمستان 1398 شماره 1
چکیده
اﻣﺮوزه ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﺎ راهﺣﻠﻬﺎى دیﺮوز ﺣﻞ ﺷﺪﻧی ﻧیﺴﺖ و ﭘیﺶﺑیﻨی آیﻨﺪه، ﻣﺸکﻼت آﺗ ی را ﺣﻞ ﻧﻤیکﻨﺪ ﺑﻠکﻪ ﺑﺎیﺪ ﺑﺮاى ﭘیﺶﺳﺎزى آیﻨﺪه اﻗﺪام کﺮد. اﻣﺮوزه ﺷﺮایﻂ ﻣﺤیﻄی و ﻗﻮاﺋﺪ ﺑﺎزى رﻗﺎﺑ ﺖ ﺑﻪ ﺣﺪى ﺑیرﺣﻢ، ﭘیﭽیﺪه، ﭘﻮیﺎ و ﻧﺎﻣﻄﻤﺌﻦ ﮔﺮدیﺪه کﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ دیﮕﺮ ﻧﻤیﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺗﻐییﺮات روﺑﻨﺎﺋی ﻣﺜﻞ ﺗﻐییﺮ روﺷﻬﺎ، ﺳیﺴﺘﻤﻬﺎ، ﺳﺎﺧﺘﺎر، ﺗکﻨﻮﻟﻮژى و ﻏیﺮه ﺣیﺎت و ﺑﻘﺎى ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺧﻮد را ﺗﻀﻤیﻦ کﻨﻨ ﺪ. ﻧﻈﺎم ﭘیﺸﻨﻬﺎدات١ ﻧﻤیﺗﻮاﻧﺪ اﻓﺮاد را ﺧﻼق کﻨﺪ، ﻧﻤیﺗﻮاﻧﺪ ﻗﺎﻟﺒﻬﺎى ذﻫﻨی ﻏﻠ ﻂ آﻧ ﺎن را ﻣ ﻮرد ﺷﻨﺎﺳ ﺎیی ﻗﺮار داده و اﺻﻼح کﻨﺪ. ﻟﺬا ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎى اﻣﺮوزى ﺑﺎیﺪ اﻧﻘﻼﺑی در اذﻫﺎن ﻣﺪیﺮان و کﺎرکﻨ ﺎن ﺧ ﻮد ﺑﻮﺟ ﻮد آورﻧﺪ ﺗﺎ اﺳﺎﺳﺎً ﻣﻔﻬﻮم ﺳﺎزﻣﺎن، کﺎر، کیﻔیﺖ، رﻗﺎﺑﺖ، رﻗﺒﺎ، ﺳﻮد، و ...... در ﻧﻈﺮ آﻧﺎن دﮔﺮﮔﻮن ﺷﻮد. از ایﻨﺮو ﻣﺪیﺮیﺖ ﻣﺪﻟﻬﺎى ذﻫﻨی٢ ﻣﻄﺮح و ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﻃﻮریکﻪ وﻇیﻔه اﺻﻠی ﻣ ﺪیﺮ را ﺷﻨﺎﺳ ﺎﺋی و اﺻﻼح ﻣﺪﻟﻬﺎى ذﻫﻨی ﻏﻠﻂ کﺎرکﻨﺎن داﻧﺴﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﺪیﻦ ﺗﺮﺗیﺐ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻘﺶ ﺳﻨﺘی ﻣﺪیﺮ، کﺎرآﻣﺪى ﺧ ﻮد را از دﺳﺖ ﻣیدﻫﺪ ﺑﻠکﻪ در ﭼﻨیﻦ ﺷﺮایﻄی ﻋﺪهاى ﺑﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸی اﺻﻮل ﻣﺪیﺮیﺖ ﺑﻪ دیﺪه ﺷک ﻣیﻧﮕﺮﻧ ﺪ. اﻣﺎ اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫیﻢ ﺧﻮﺷﺒیﻨﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻗﻀیﻪ ﻧﮕﺎه کﻨیﻢ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣیﺗﻮان اذﻋﺎن داﺷ ﺖ ک ﻪ اﻣ ﺮوزه ﺳ ﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑ ﻪ کﺎرآﻓﺮیﻨﺎن ﻣﺪیﺮ اﺣﺘیﺎج دارﻧﺪ ﻧﻪ ﻣﺪیﺮان ﺧﻮب و ﻻیﻖ یﺎ ﺣﺘی ﻣﺪیﺮان کﺎرآﻓﺮیﻦ.
تبلیغات