چکیده

اﻣﺮوزه ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﺎ راهﺣﻠﻬﺎى دیﺮوز ﺣﻞ ﺷﺪﻧی ﻧیﺴﺖ و ﭘیﺶﺑیﻨی آیﻨﺪه، ﻣﺸکﻼت آﺗ ی را ﺣﻞ ﻧﻤیکﻨﺪ ﺑﻠکﻪ ﺑﺎیﺪ ﺑﺮاى ﭘیﺶﺳﺎزى آیﻨﺪه اﻗﺪام کﺮد. اﻣﺮوزه ﺷﺮایﻂ ﻣﺤیﻄی و ﻗﻮاﺋﺪ ﺑﺎزى رﻗﺎﺑ ﺖ ﺑﻪ ﺣﺪى ﺑیرﺣﻢ، ﭘیﭽیﺪه، ﭘﻮیﺎ و ﻧﺎﻣﻄﻤﺌﻦ ﮔﺮدیﺪه کﻪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ دیﮕﺮ ﻧﻤیﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﺗﻐییﺮات روﺑﻨﺎﺋی ﻣﺜﻞ ﺗﻐییﺮ روﺷﻬﺎ، ﺳیﺴﺘﻤﻬﺎ، ﺳﺎﺧﺘﺎر، ﺗکﻨﻮﻟﻮژى و ﻏیﺮه ﺣیﺎت و ﺑﻘﺎى ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺧﻮد را ﺗﻀﻤیﻦ کﻨﻨ ﺪ. ﻧﻈﺎم ﭘیﺸﻨﻬﺎدات١ ﻧﻤیﺗﻮاﻧﺪ اﻓﺮاد را ﺧﻼق کﻨﺪ، ﻧﻤیﺗﻮاﻧﺪ ﻗﺎﻟﺒﻬﺎى ذﻫﻨی ﻏﻠ ﻂ آﻧ ﺎن را ﻣ ﻮرد ﺷﻨﺎﺳ ﺎیی ﻗﺮار داده و اﺻﻼح کﻨﺪ. ﻟﺬا ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎى اﻣﺮوزى ﺑﺎیﺪ اﻧﻘﻼﺑی در اذﻫﺎن ﻣﺪیﺮان و کﺎرکﻨ ﺎن ﺧ ﻮد ﺑﻮﺟ ﻮد آورﻧﺪ ﺗﺎ اﺳﺎﺳﺎً ﻣﻔﻬﻮم ﺳﺎزﻣﺎن، کﺎر، کیﻔیﺖ، رﻗﺎﺑﺖ، رﻗﺒﺎ، ﺳﻮد، و ...... در ﻧﻈﺮ آﻧﺎن دﮔﺮﮔﻮن ﺷﻮد. از ایﻨﺮو ﻣﺪیﺮیﺖ ﻣﺪﻟﻬﺎى ذﻫﻨی٢ ﻣﻄﺮح و ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﻃﻮریکﻪ وﻇیﻔه اﺻﻠی ﻣ ﺪیﺮ را ﺷﻨﺎﺳ ﺎﺋی و اﺻﻼح ﻣﺪﻟﻬﺎى ذﻫﻨی ﻏﻠﻂ کﺎرکﻨﺎن داﻧﺴﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﺪیﻦ ﺗﺮﺗیﺐ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻘﺶ ﺳﻨﺘی ﻣﺪیﺮ، کﺎرآﻣﺪى ﺧ ﻮد را از دﺳﺖ ﻣیدﻫﺪ ﺑﻠکﻪ در ﭼﻨیﻦ ﺷﺮایﻄی ﻋﺪهاى ﺑﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸی اﺻﻮل ﻣﺪیﺮیﺖ ﺑﻪ دیﺪه ﺷک ﻣیﻧﮕﺮﻧ ﺪ. اﻣﺎ اﮔﺮ ﺑﺨﻮاﻫیﻢ ﺧﻮﺷﺒیﻨﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﻗﻀیﻪ ﻧﮕﺎه کﻨیﻢ ﺣﺪاﻗﻞ ﻣیﺗﻮان اذﻋﺎن داﺷ ﺖ ک ﻪ اﻣ ﺮوزه ﺳ ﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑ ﻪ کﺎرآﻓﺮیﻨﺎن ﻣﺪیﺮ اﺣﺘیﺎج دارﻧﺪ ﻧﻪ ﻣﺪیﺮان ﺧﻮب و ﻻیﻖ یﺎ ﺣﺘی ﻣﺪیﺮان کﺎرآﻓﺮیﻦ.

تبلیغات