چکیده

ایران بعنوان یک کشور در حال توسعه نیاز گسترده به سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی خود دارد و همه ساله بخش اعظم بودجه عمرانی خود را در این زمینه مصرف می کند، هر چند پیمانکاران عمرانی نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور بازی می کنند ولی در خصوص نوآوری در این صنعت تحقیقی انجام نشده است. هدف این تحقیق آن است که فرایند و استراتژی نوآوری در این صنعت شناسایی شود. در این تحقیق از روش تحقیق موردی استفاده شد. برای این منظور پنج شرکت پیمانکاری عمرانی بعنوان آزمودنی (مورد) انتخاب شدند و داده ها و اطلاعات لازم از روش های مختلف و چندگانه جمع آوری و به روش تئوری بنیادین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق در قالب فرآیند نوآوری در شرکت های عمرانی و استراتژی تکامل و توسعه شرکت های پیمانکاری عمرانی ارائه و در پایان پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی در این زمینه ارائه شد.

تبلیغات