اثرات برون سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند و استراتژی بازاریابی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزش
آرشیو
چکیده
هدف از تحقیق حاضر، اثرات برون سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند و استراتژی بازاریابی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزشی بود. نوع روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مصرف کنندگان برند پرگان در سال 1402-1401 بود که تعداد 23 هزار بدمینتون باز در کشور ایران می باشد. حجم نمونه مطابق جدول نمونه گیری کرجسی و مورگان برابر با 384 نفر از مصرف کنندگان برند پرگان در ایران بود. روش نمونه گیری استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده بود. ابزار جمع آوری داده ها عبارات اند از: پرسشنامه برون سپاری رهنورد و خانوندکار (1387)، پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری آکر (۱۹۹۲) و پرسشنامه استراتژی های بازاریابی گلشاهی حسینی (1394). برای تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش از آزمون (تحلیل عاملی، ضریب همبستگی پیرسون) از نرم افزار آماری SPSS نسخه 26 استفاده شد. نتایج نشان داد برون سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر ارزش برند از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد. برون سپاری تولیدات ورزشی برند پرگان بر استراتژی بازاریابی از نظر مصرف کنندگان تولیدات ورزشی تاثیر مثبت و معنادار دارد.Effects of outsourcing sports products of Pergan brand on brand value and marketing strategy from the point of view of consumers of sports products
The purpose of the current research was the effects of outsourcing sports products of Pergan brand on brand value and marketing strategy from the point of view of consumers of sports products. The type of research method was descriptive and correlation type. The statistical population included all Pergan brand consumers in 2022-2023, which is 23 thousand badminton players in Iran. According to Karjesi and Morgan's sampling table, the sample size was equal to 384 consumers of Pergan brand in Iran. The sampling method was simple random sampling. The data collection tools are: Outsourcing Questionnaire of Rahnavard and Khanvandkar (2008), Questionnaire of Special Value of Aker Brand (1992) and Questionnaire of Golshahi-Hosseini Marketing Strategies (2015). SPSS version 26 statistical software was used to analyze the research hypotheses (factor analysis, Pearson correlation coefficient). The results showed that the outsourcing of sports products of the Pergan brand has a positive and significant effect on the value of the brand from the point of view of the consumers of sports products. The outsourcing of sports products of Pergan brand has a positive and meaningful effect on the marketing strategy from the point of view of consumers of sports products
outsourcing, brand value, marketing strategy, Pergan brand