آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۲

چکیده

مدیران اجرایی با توانایی بالا، سطح شفافیت اطلاعاتی شرکت را بهبود می‌دهند؛ به عبارت دیگر، مدیران اجرایی، همراه با گروهی از مدیران با تجربه، تصمیم‌گیری‌های شرکت‌ها را رهبری می‌کنند که بدون‌شک شامل تصمیم‌گیری درباره سطح شفافیت سازمانی نیز می‌شود لذا بر پایه این استدلال، پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد حداقل مربعات تعمیم‌یافته به بررسی تاثیر توانایی مدیریت و پاداش مدیران بر ارزش سهام شرکت‌های کوچک و متوسط می‌پردازد. بدین منظور، برای سنجش توانایی مدیریت از مدل دمرجیان و همکاران (2013) استفاده شده است. یافته‌های فرضیه اول حاکی از آن است که توانایی مدیریت بر ارزش سهام‌ شرکت‌های کوچک و متوسط تاثیرگذار است. همچنین یافته‌های فرضیه دوم بیانگر آن مطلب است که پاداش مدیریت به عنوان عاملی برای افزایش ارزش سهام شرکت‌های کوچک و متوسط است.

تبلیغات