نویسندگان: شاهین کلانتری

کلید واژه ها: جذب محتوایی افراد اماکن ورزشی

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۱۴-۳۶
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۱۱

چکیده

از آنجا که محیطهای ورزشی به عنوان مراکزی که مستقیماً با مردم در ارتباط اند، به منظور رشد و بقا نیازمند شناسایی و تقویت عوامل مؤثر در جذب مشتری هستند، بررسی و شناخت عواملی که به حضور افراد و جذب آنها به چنین مکانها منجر می شود، امری مهم در مدیریت ورزشی محسوب می شود. از این رو هدف مقاله حاضر شناسایی تماتیک شاخصهای محتوایی در جذب افراد به اماکن ورزشی می باشد. روش مقاله حاضر به لحاظ هدف، توسعه ای؛ و از نظر روش انجام کیفی، که در آن از روش تحلیل مضمون استفاده شد. جامعه آماری پژوهش خبرگان(کتب، مقالات، اسناد و منابع آگاه انسانی مشتمل بر خبرگان مدیران باشگاههای ورزشی و اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم ورزشی و تربیت بدنی) هستند. روش نمونه گیری به صورت نظری، و ابزار تحقیق پروتکل مصاحبه با خبرگان تا رسیدن به اشباع نظری بود (16مصاحبه). در مجموع 4عامل محتوایی در 30مؤلفه و 121 بُعد شناسایی شد. که با پیاده سازیی مدل اشتراوس کوربین؛ شرایط علی عبارت شدند از؛ پاسخگویی فردی و حرفه ای، شرایط مداخله گر نیز شامل بافت و ساختار سازمانی است. علاوه بر این مدیریت روابط در شرایط زمینه ای قرار گرفتند. عوامل بصیرت ارتباطی راهبردها شدند. و پیامدهای حاصل، افزایش جذب به اماکن ورزشی گردید. با توجه به یافته های پژوهش، به نظر می رسد توجه به عوامل فوق می تواند، موجب گسترش جذب افراد به اماکن ورزشی گردد.

Thematic identification of content indicators in attracting people to sports venue

Since sports environments, as centers that are directly connected with people, in order to grow and survive, they need to identify and strengthen the effective factors in attracting customers, investigating and recognizing the factors that lead to the presence of people and attracting them to Such places lead, it is considered an important matter in sports management. Therefore, the aim of this article is to identify the thematic indicators of content in attracting people to sports venues. The method of this article is developmental in terms of purpose; And in terms of the qualitative method, in which the theme analysis method was used. The statistical population of the research is experts (books, articles, documents and knowledgeable human resources including experts, managers of sports clubs and academic staff members of universities of sports sciences and physical education). The sampling method was theoretical, and the research tool was an interview protocol with experts until reaching theoretical saturation ( 21interviews). A total of 1content factors were identified in 02components and 202dimensions. that with the implementation of the Strauss-Corbin model; The causal conditions were: Individual and professional accountability, intervening conditions also include organizational context and structure. In addition, relationship management was placed in contextual conditions. Communication insight factors became strategies. And the resulting consequences increased attraction to sports venues.According to the findings of the research, it seems that paying attention to the above factors can increase the attraction of people to sports venues
content attraction, people, sports venues

تبلیغات