آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۴

چکیده

هدف:تحلیل فرصت ها و تهدیدات در هر حوزه کاری به عنوان یکی از اصلی ترین مراحل مدیریت راهبردی محسوب شده و در صورت اینکه پیچیدگی حوزه مذکور از نظر تعداد اجزا و نیز روابط میان آنها افزایش یابد،  این اقدام ضروری تلقی می گردد.در هزاره سوم رقابت جنگ گونه سازمانها و شرکت های تولیدی برای فروش محصولات خود، نگرش را به راهبردهای بازاریابی و تبلیغات تغییر داده و سازمانها خواسته یا ناخواسته به منظور بقاء در محیط رقابتی می بایست راهبردهایی مشخص در این حوزه داشته باشند.در این راستا، هدف از این مطالعه، شناسایی و اولویت بندی راهبردهای بازاریابی و تبلیغات در شکرت های تولیدی در صنعت دریایی کشور بوده است.روش شناسی:این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی بوده و به منظور جمع اوری اطلاعات با بهره گیری از ادبیات و پیشینه تحقیق راهبردهای ممکن شناسایی گردید. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران 5 شرکت فعال در صنعت دریایی در بندرعباس بوده است و با توجه به تعداد محدود آنها از تمام شماری استفاده شده و کلیه مدیران این شرکتها در بررسی انجام شده شرکت نمودند.ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه مقایسات زوجی بوده و با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی  و نرم افزار  Expert choiceمورد تحلیل قرار گرفت. به منظور تعیین روایی محتوی ابزار از نظر خبرگان استفاده شده و به منظور تعیین پایایی از ضریب ناسازگاری در فرایند تحلیل سلسله مراتبی  استفاده شده است.یافته ها: با توجه به اینکه شرکت های فعال در صنایع دریایی در رقابت بین المللی و جهانی حضور دارند و با توجه به بررسی های بعمل آمده از مدیران شرکت، راهبرد بازاریابی شرکت بر اساس جدول آنسف راهبرد توسعه بازاربوده و براین اساس و با در نظر گرفتن معیارهای اولویت بندی که شامل، نفوذ در بازار، هزینه، جمعیت تحت پوشش و در نهایت کمک به برندینگ است.نتیجه گیری .نتایج تحقیق نشان داد که از منظر معیار نفوذ در بازار، جامعه تحت پوشش و کمک به برندینگ راهبرد تبلیغات در رسانه ملی(تلویزیون) به عنوان بهترین راهبرد انتخاب و از منظر معیار هزینه راهبرد تبلیغات در شبکه های اجتماعی به عنوان مناسب ترین راهبرد تبلیغات انتخاب شده اند.

Strategic management of advertising and marketing in line with brand development in marine industries

Purpose:The analysis of opportunities and threats in each work area is considered as one of the main stages of strategic management, and if the complexity of the said area increases in terms of the number of components and the relationships between them, this action is considered necessary. In the third millennium of competition The war of organizations and manufacturing companies to sell their products has changed their attitude towards marketing and advertising strategies and organizations, willingly or unwillingly, must have specific strategies in this field in order to survive in a competitive environment. In this regard, the purpose of this The study, identification and prioritization of marketing and advertising strategies in manufacturing companies in the marine industry of the country has been.Method:This research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of implementation method, and in order to collect information, possible strategies were identified by using literature and research background. The statistical population of this research was all the managers of 5 companies active in the marine industry in Bandar Abbas, and due to their limited number, the entire number was used and all the managers of these companies participated in the survey. The data collection tool was a pairwise comparison questionnaire and Hierarchical analysis process method and Expert choice software were analyzed. In order to determine the content validity of the tool, it was used according to experts, and in order to determine the reliability, the inconsistency coefficient was used in the process of hierarchical analysis.Findings:The results of the research showed that according to the fact that the companies active in marine industries are present in international and global competition and according to the investigations made by the company's managers, the company's marketing strategy was based on the ANSF table and the market development strategy, and on that basis and with Considering the prioritization criteria that include market penetration, cost, population covered and finally helping branding.Conclusion:The research results showed that by considering the prioritization criteria which include market penetration, cost, covered population and finally help in branding, the aforementioned strategies were prioritized. The research results showed that from the point of view of the market penetration criteria, Covered society and help in branding the advertising strategy in the national media (TV) as the best selection strategy, and from the point of view of the cost criteria, the advertising strategy in social networks has been chosen as the most appropriate advertising strategy

تبلیغات