نقش مستندسازی تجربیات مدیران و کارشناسان در توسعه ی دانش (مطالعه موردی؛ سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران) (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
در این پژوهش که به روش میدانی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به انجام رسیده است ؛ نویسنده در ابتدا به توصیف مفهوم مدیر یت مدیریت دانش پرداخته و اهمیت آن را در سازمان ها تبیین می کند و ضمن ارائه ی به اهمیت مقوله ی جابجایی سازمانی اشاره نموده و « ارزش افزوده » و « زنجیره ارزش » ،« زنجیره ی دانش » تعاریفی از یادآوری می کند که مستند سازی تجربیات مدیران در اعتلای دانش مدیریت، تا چه اندازه ضرورت دارد . این پژوهش نشان می دهد که مدل کیفیت، بیشترین تاثیر را در توسعه ی دانش سازمانی داشته و طراحی سیستم استدلال محور ، از کمترین میزان تاثیر برخوردار است.The role of documenting managers and experts’ experiences in knowledge development
In this investigation which is done in a field method in the artistic and cultural organization of the City Hall of Tehran City, the author first describes the concept of knowledge management, and indicates its importance in organizations, and presenting some definitions of “knowledge chain”, “value chain” and “added value”, the author pints out the importance of organizational move, and reminds the necessity of documenting managers’ experiences in increasing the management knowledge. As the results from this research indicate, the quality model has the most effect on the organizational knowledge development, while designing the axis reasoning system has the least effect on it. Key words: artistic and cultural organization, City Hall of Tehran, knowledge management, knowledge chain, value chain, added value, organizational move, organizational knowledge, the axis reasoning system.