بررسی رابطه خودکارآمدی و عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی، با نقش میانجی اعتماد سازمانی
آرشیو
چکیده
این پژوهش به منظور بررسی ارتباط خودکارآمدی و عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی شهرستان تربت حیدریه با نقش میانجی اعتماد سازمانی انجام شد. مطالعه حاضر از نوع مطالعات توصیفی – همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش همه ی معلمان تربیت بدنی شهرستان تربت حیدریه بودند که تعداد آنها 85 نفر بود و برای نمونه گیری از روش کل شمار استفاده گردید، به این صورت که تمام معلمان به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه خودکارآمدی شغلی ریگز و نایت (1994)، پرسشنامه اعتماد سازمانی در بیان کلارک و پاینه (2008) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون (2002) استفاده شد. داده ها در قالب آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و جدول فراوانی) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی و رگرسیون) با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح خطای 0.05 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که خودکارآمدی شغلی و عملکرد شغلی با ضریب رگرسیون 0.21، خودکارآمدی شغلی و اعتماد سازمانی با ضریب رگرسیونی 0.38 و اعتماد سازمانی و عملکرد شغلی با ضریب رگرسیونی 0.42 با هم رابطه مثبت و معناداری داشتند. بر اساس مدل مفهومی پژوهش اعتماد سازمانی می تواند بین خودکارآمدی و عملکرد شغلی به عنوان یک متغیر میانجی عمل کرده و این ارتباط را تسهیل کنThe relationship between self-efficacy and job performance of physical education teachers, with the mediating role of organizational trust
This study examined the association between self-efficacy and job performance with the mediating role of organizational trust of physical education teachers in Torbat. The current study was a descriptive-correlation study and a survey method was used to conduct it. All teachers considered as an example of the questionnaire was used to collect data, N=85, respectively, career self-efficacy questionnaire (Riggs and Knight) (1994), organizational trust Inventory express Clark and Peine (2008) and job performance questionnaire. Patterson (2002) called. The data were analyzed in the form of descriptive statistics (mean, standard deviation and frequency table) and inferential statistics (correlation coefficient and regression) using SPSS software at an error level of 0.05. The findings showed that self-efficacy, organizational trust and job performance physical education teachers were in good condition job performance regression coefficient 0.21, 0.38 self-employment and organizational trust and organizational trust and job performance regression coefficient r= 0.42 with both positive and significant relationship. The conceptual model is confirmed the trust model between self-efficacy and job performance of an organization can act as a mediator to facilitate this connection
Job self-efficacy, organizational trust, job performance, physical education teachers