چکیده

هدف این تحقیق، روشن نمودن تأثیر بررسی تأثیر روابط بین قابلیت های ارزشی سازمانی و عملکردهای استراتژیک بر رشد کسب و کار های خانگی بوده است. تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و از لحاظ شیوه جمع آوری داده ها توصیفی و از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق بررسی کسب و کار های خانگی موجود در صنایع خانگی در شهر تهران بوده و تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان 80 نفر می باشد. برای تعیین رابطه متغیرها و آزمون فرضیات، از نرم افزارهای SPSS و SMARTPLS2 و برای ارزیابی مدل مفهومی از مدل معادلات ساختاری بهره گرفته شده است. برای جمع آوری داده های مورد نیاز در تحقیق، هم از مطالعات کتابخانه ای و هم میدانی استفاده خواهد شد. در بخش مطالعه کتابخانه ای، برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات نظری و پیشینه پژوهش از کتاب ها و مقالات فارسی و انگلیسی به روز استفاده خواهد شد و در بخش مطالعات میدانی، برای جمع آوری داده ای مورد نیاز از مصاحبه و پرسشنامه مقایسات زوجی که روایی آن مورد تأیید استاد راهنما می باشد استفاده خواهد شد یافته های تحقیق حاکی از تأثیر مثبت عملکرد و قابلیت های استراتژیک بر رشد کسب و کارهای خانگی و تأثیر مثبت قابلیت های ارزشی بر رشد کسب و کارهای خانگی با میانجی گری رسمی سازی در کسب و کارهای خانگی می باشد و فرضیه تأثیر مستقیم قابلیت ارزشی بر رشد کسب و کارهای خانگی تأیید نگردید.

تبلیغات