آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۰

چکیده

پژوهش حاضر با هدف ارزیابی ویژگی های حرفه ای معلمان راهنمای کارورزی دوره ابتدایی، از دیدگاه دانشجو معلمان صورت گرفته است. این پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی–پیمایشی بوده است. جامعه آماری شامل کل دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی پردیس شهید بهشتی و الزهرا(س) زنجان(که درس کارورزی1 و2 را گذرانده اند) می باشد. از بین این دانشجویان 148 نفر بصورت تصادفی طبقه ای انتخاب و از پرسشنامه محقق ساخته جهت ارزیابی ویژگی حرفه ای معلمان راهنمای آنها در کارورزی، استفاده گردید. روایی پرسشنامه توسط اساتید محترم علوم تربیتی و روانشناسی مورد تائید و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ 97/. بدست آمد. نتیجه پژوهش نشان داد که معلمان مربوطه در مجموع ویژگی ها، در سطح "نسبتاً مطلوب" و در مورد تک تک ویژگی های حرفه ای، تنها در ویژگی ارزشیابی آموزشی در سطح "مطلوب" هستند و در سایر ویژگی ها در حد " نسبتاً مطلوب" می باشند.

تبلیغات