پژوهش های کاربردی مدیریت بازار

پژوهش های کاربردی مدیریت بازار

پژوهش های کاربردی مدیریت بازار سال 9 تابستان 1402 شماره 31

مقالات

۱.

بررسی تاثیر تاکتیک های آمیخته بازاریابی بر تصویر برند با نقش میانجی تجربه لذت بخش در گردشگری غذا (مورد مطالعه: مشتریان رستوران مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد) 

کلید واژه ها: تاکتیک آمیخته بازاریابی تصویر برند تجربه لذت بخش گردشگری غذایی مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 268 تعداد دانلود : 493
ایجاد و کسب مشتریان رضایت مند، هدف اصلی هر کسب و کاری می باشد؛ زیرا رابطه واضح و قوی بین کیفیت محصولات (خدمات)، رضایت مندی مشتری و سودآوری وجود دارد. در تحقیق حاضر به بررسی تاثیر تاکتیک های آمیخته بازاریابی بر تصویر برند با نقش میانجی تجربه لذت بخش در گردشگری غذایی  با مطالعه بر روی مشتریان  رستوران مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد پرداخته شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از منظر روش، توصیفی- پیمایشی بود. تعداد نمونه، 384 نفر از کلیه مشتریان  رستوران مجموعه فرهنگی – تاریخی سعد آباد که به صورت تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کلومروف اسمیرینوف، تحلیل عاملی و معادلات ساختاری لیزرل و آزمون سوبل به بررسی  تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که با توجه به جدول ضرایب غیراستاندارد می توان گفت که تمامی فرضیات در سطح 99% اطمینان مورد تایید قرار می گیرند. 
۲.

رهیافت مدل سازی تصادفی کسب و کار در شرایط نااطمینانی

کلید واژه ها: مدل سازی تصادفی ریسک و نااطمینانی بازار کسب و کار مستغلات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 719 تعداد دانلود : 302
 فضای کسب و کار را  می توان یک محیط ک لان اقتص ادی قلم داد ک رد ک ه هریک از کارگزاران فعالیت اقتصادی در آن ایفا می کنند. در این مقاله بناست در شرایط نااطمینانی، دو مدل تصادفی جایگزین مدل های مرسوم در فضای کسب و کار مستغلات ارائه گردند. براین اساس در مدل اول، فروش تعداد واحدهای فروخته شده در هر مرحله تحت تأثیر دو متغیر تصادفی یعنی فاصله زمانی بین مرحله اولیه – نهایی و ناسازگاری سطح درآمد قرار گرفته است. غیر قطعی بودن دو عامل به کمک توزیع های آماری بویژه توزیع گاما شبیه سازی می گردد و مدل قیمت گذاری را برای سه مرحله مختلف بهینه می شود. در مدل دوم، برآورد تغییرات قیمت در بازار مسکن با استفاده از یک فرآیند تصادفی در قالب معادلات دیفرانسیل تصادفی مطرح شده است. لذا با رویکردهای شبیه سازی آماری منجر به تولید نمونه های خروجی به عنوان سناریو های ترسیمی معرفی شوند.
۳.

راهکارهای توسعه تفکر مشارکتی در سازمان ها و مراکز صنعتی 

نویسنده:

کلید واژه ها: توسعه تفکر مشارکتی تعالی سازمانی فرهنگ سازمانی مزیت رقابتی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 624 تعداد دانلود : 731
مشارکت کارکنان در یک سازمان جهت نیل به اهداف عالی سازمان کمک مؤثری می باشد. مسلما چنانچه افراد خلاق و صاحب اندیشه برای  تعالی سازمان گرد هم آیند و با تفکر مشارکتی خلاق سازمان را یاری دهند، معضلات سازمان راحت تر و سریعتر حل خواهد شد. تفکر خلاق جمعی حاصل جمع شدن تفکر خلاق تک تک افراد در سازمان می باشد. لازمه توسعه این تفکر فرهنگ سازی و اصلاح فرهنگ سازمانی است با این وجود، موانعی سر راه تفکر خلاق جمعی وجود دارد. موانعی چون فقدان انگیزه و عدم اعتماد به کار گروهی، ضعف منابع مالی و انسانی، عدم پذیرش انتقاد و عدم تحمل تضاد در سیستم، محافظه کاری و مدیریت مستبدانه. با وجود این محدودیت ها راهکارهای تفکر خلاق گروهی مانند اصلاح فرهنگ سازمانی، آموزش و فرهنگ سازی مشارکت به صورت خلاقانه، بازنگری نظام پیشنهادات و تقویت کار گروهی و تقدیر از کارکنان خلاق، پیشنهاد می شود.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴