پژوهش های کاربردی مدیریت بازار

پژوهش های کاربردی مدیریت بازار

پژوهش های کاربردی مدیریت بازار سال 8 بهار 1401 شماره 26

مقالات

۱.

رویکردی نوین به بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در ایران با تاکید بر نقش تبلیغات شفاهی مثبت

کلید واژه ها: خدمات بانکداری الکترونیک تبلیغات شفاهی مثبت ریسک ادراک شده اعتماد شایستگی ادراک شده

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۱ تعداد دانلود : ۹۰
در این تحقیق به شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک در ایران پرداخته ایم. با نگاهی جامع بر تحقیقات پیشین صورت گرفته در ایران و سایر کشورها، مدل مفهومی جدیدی ارائه نمودیم و از طریق آن به یک دیدگاه نوین دست یافتیم. با توجه به اهمیت تاثیر تبلیغات شفاهی مثبت بر رفتار مصرف کننده به ویژه در مورد خدمات، توجه خاصی بر این متغیر نمودیم. نتایج حاصل از این تحقیق بیان می کند که تبلیغات شفاهی مثبت بر پذیرش بانکداری الکترونیک و اعتماد به بانک، تاثیر مثبت و بر ریسک ادراک شده مربوط به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک تاثیر منفی دارد. همچنین اعتماد به بانک بر شایستگی ادراک شده از خدمات بانکداری الکترونیک و نیز بر پذیرش بانکداری الکترونیک تاثیر مثبت دارد. شایستگی ادراک شده از خدمات بانکداری الکترونیک نیز بر تبلیغات شفاهی مثبت اثر مثبت دارد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۶