طراحی الگوی استراتژیک آموزش و بهسازی منابع انسانی با هدف توفیق در بازارهای داخلی و خارجی (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
هدف این پژوهش ارائه مدلی جهت توفیق در بازارهای داخلی و خارجی با استفاده از آموزش و بهسازی منابع انساتی میباشد. رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به طور موثر فعالیت های شان را ادامه داده و بر کارایی خود بیفزایند. بدین منظور با توجه به مرور ادبیات و تجزیه و تحلیل نظرات کارشناسان، خبرگان و مدیران و استفاده ازروش تحقیق کیفی از نوع اکتشافی استفاده شد و از مصاحبه نیمه ساختاریافته، تحلیل محتوا، گروه کانونی و گروه بندی خبرگان استفاده شده و با توجه به اینکه پژوهش حاضر از نوع کیفی می باشد ابتدا داده های کیفی از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته و همچنین مقالات متعدد بدست آمده که در جدول فصل۴ مجموع 140 کد استخراج گردید که از طریق ۱۵ مصاحبه انجام شده بدست آمد در ادامه با توجه به اینکه محقق کدهای را غربالگری نمود به 64 کد غربال شده رسید که در جلسه گروه بندی خبرگان به 7 مولفه و 3 بعد توسط خبرگان گروه بندی شد.Designing a strategic model for training and improving human resources with the aim of success in domestic and foreign markets
The purpose of this study is to provide a model for success in domestic and foreign markets using training and improvement of human resources. Achieving the goals of the organization depends on the ability of employees to perform the assigned tasks and adapt to the changing environment. Implementation of training and improvement of human resources causes people to be able to effectively continue their activities in accordance with organizational and environmental changes and increase their efficiency. For this purpose, according to the literature review and analysis of the opinions of experts, experts and managers and the use of qualitative research method, exploratory type was used and semi-structured interview, content analysis, focus group and expert grouping were used. It is of qualitative type. First, qualitative data were obtained through semi-structured interviews as well as several articles. In Table 4, a total of 140 codes were extracted, which was obtained through 15 interviews. It was found that in the expert grouping session, it was grouped into 7 components and 3 dimensions by the experts.