نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری: یک مطالعه فرا ترکیب
آرشیو
چکیده
مطالعات نشان می دهد که استفاده از زیباشناسی در تدریس و یادگیری می تواند بهبود فرایند آموزش و یادگیری دانش آموزان را به دنبال داشته باشد.در این مطالعه، نقش زیباشناسی در تدریس و یادگیری بررسی شده است و تلاش شده است تا نحوه استفاده از زیباشناسی در کلاس درس برای بهبود فرایند آموزش و یادگیری مورد بررسی قرار گیرد.مطالعه حاضر از لحاط هدف کاربردی و از پژوهش های توصیفی-تحلیلی است.در نمونه گیری نیز با توجه به هدف و سوال پژوهش از مقالات پایگاه های داده ای معتبر استفاده شده است. با توجه به پیچیدگی مسئله و تاثیر عوامل مختلف بر زیباشناسی در تدریس و یادگیری، از روش فرا ترکیب با یک سوال پژوهشی استفاده شده است. این روش، امکان بررسی اثرات متقابل عوامل مختلف را فراهم می کند و نتایج به دست آمده از این روش، دارای قابلیت تعمیم بالا و قابل اطمینانی هستند.نتایج نشان می دهد استفاده از مبانی زیبایی شناختی در تدریس می تواند اثرات مثبت شناختی بر فراگیر گذاشته و استفاده از هر نوع ابزار و روشی که بتواند به بهبود زیبایی و جذابیت محتوای درسی و محیط آموزشی کمک کند، راهکاری مناسب برای استفاده از زیبایی شناسی در تدریس است.برای استفاده از زیبایی شناسی در تدریس، باید به سطح فراگیر توجه داشته باشیم و از روش هایی استفاده کنیم که برای آنها جذاب و مناسب باشد. همچنین، باید به محتوای درس و هدف آموزشی توجه کنیم و از روش هایی استفاده کنیم که با محتوای درس هماهنگ باشد. .The Role of Aesthetics in Teaching and Learning: A Meta-Analysis Study
Studies indicate that the use of aesthetics in teaching and learning can enhance the educational process for students. In this study, the role of aesthetics in teaching and learning has been examined, and efforts have been made to explore how aesthetics can be used in the classroom to improve the teaching and learning process.The present study is of an applied nature and follows a descriptive-analytical research approach. In the sampling process, reputable databases were utilized based on the research objectives and questions. Given the complexity of the issue and the impact of various factors on aesthetics in teaching and learning, a meta-analytical approach was employed along with a research question. .The results indicate that the use of cognitive aesthetics principles in teaching can have positive cognitive effects on learners. Utilizing any form of tools and methods that can contribute to improving the aesthetics and attractiveness of course content and the learning environment is considered an appropriate solution for employing aesthetics in teaching. aesthetics in teaching, it is important to consider the learner's developmental level and employ methods that are engaging and suitable for them.