تدوین مدل سودآوری باشگاه های بدنسازی خصوصی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هدف این پژوهش، تدوین مدل سودآوری باشگاه های خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بود. تحقیق حاضر از نوع همبستگی بر پایه مدل سازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش، 362 نفر از مشتریان باشگاه های خصوصی بدنسازی شمال غرب کشور بودند که پرسشنامه ارزش ادراک شده محقق ساخته وپرسشنامه های استاندارد، رضایت و وفاداری مشتری لیو (2008) را به طور داوطلبانه تکمیل نمودند. سودآوری باشگاه ها از طریق جمع آوری داده ها از مدیران باشگاه های ورزشی و با فرمول ارائه شده شرکت مایکروسافت، محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری مبتنی بر روش حداقل مربعات جزئی در نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. نتایج نشان داد ارزش ادراک شده بر سودآوری باشگاه ها (001/0=P، 10/0=β، 22/4=t)، رضایت مشتری (001/0=P، 547/0=β، 719/11=t) و وفاداری مشتری (001/0=P، 178/0=β، 188/4=t) تاثیر مستقیم و معناداری دارد. ارزش ادراک شده از طریق رضایت و وفاداری مشتری بر سودآوری باشگاه ها تاثیر غیرمستقیم و معناداری دارد. بنابراین هرچقدر رضایت و وفاداری مشتری بیشتری شود ماندگاری مشتریان در باشگاه ها افزایش یافته و این هم باعث سود و درآمد بیشتر برای باشگاه ها و بقاء و رشد آنها می شود.promote a profit model for private bodybuilding clubs
The purpose of this study was to develop a profitability model for private bodybuilding clubs in the northwest of the country. The present study was a correlational study based on structural equation modeling. The statistical population of this study was 362 customers of private bodybuilding clubs in the northwest of the country. , Researcher-made perceived value and voluntarily completed standard questionnaires, customer satisfaction and loyalty Liu (2008). The profitability of the clubs was calculated by collecting data from the managers of the sports clubs and according to the formula provided by Microsoft. To analyze the data, a structural equation model based on the partial least squares method was used in Smart Payals software. The results showed the perceived value on the profitability of clubs (P = 0.001, β = 0.10, t = 4.22), customer satisfaction (P = 0.001, β = 0.547, t = 11.719) And customer loyalty (P = 0.001, β = 0.178, t = 4.188) has a direct and significant effect. Perceived value through customer satisfaction and loyalty has a significant and indirect effect on the profitability of clubs. Therefore, the more customer satisfaction and loyalty, the more customer retention in the clubs increases, and this also causes more profit and income for the clubs and its survival and growth.