نویسندگان: مسعود آزادنیا

کلید واژه ها: Coh-Metrix lexical sophistication L1 and L2 thesis writing Linguistic Features

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۲۷۱ - ۲۹۴
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  0

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۳

چکیده

This study compared the Discussion section of theses written by M.A. English L1 and L2 students regarding lexical sophistication. Certain linguistic features were applied to investigate whether texts written in English L2 had any similarities or differences with native speakers’ (NSs) texts. To achieve this, 20 English L2 theses authored by Iranian M.A. students of Islamic Azad University of Isfahan (Khorasgan), were sampled. As such, 20 English L1 theses written by M.A. English NSs of the same major in the US and UK were randomly downloaded as a comparison corpus of English L1. The corpora were later uploaded to Coh-Matrix that processes text and discourse at different levels of language. Two main statistical procedures for data analysis were the MANOVA (Multivariate Analysis of Variance) and Discriminant Function Analysis. According to Coh-Metrix analysis, the results revealed certain similarities and differences between the corpora. Specifically, more CELEX content words were used in the NSs theses. However, the differences between the two corpora did not reach a statistical significance in terms of other indices of lexical sophistication (i.e., polysemy, concreteness, hypernymy, age-of-acquisition scores, and lexical diversity). Concerning these similarities and differences, academic writing pedagogy and theses writing abilities of Iranian English L2 learners can be improved by applying both word processing tools like Coh-Metrix, appropriate writing strategies and techniques according to the given results of current contrastive corpus study.

بررسی شباهت ها و تفاوت های پیچیدگی واژگانی با استفاده ازگزارش کومتریکس دربخش پنجم پایان نامه های کارشناسی ارشد انگلیسی دانشجویان ایرانی و انگلیسی زبان

این تحقیق به مقایسه شباهت ها و تفاوت های در بخش پنجم پایان نامه های نوشته شده به انگلیسی توسط دانشجویان کارشناسی ارشد ایرانی و انگلیسی زبان در حیطه پیچیدگی واژگانی پرداخته است. در این راستا، 20 پایان نامه که توسط دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در رشته آموزش زبان انگلیسی تألیف شده بود، انتخاب شدند. همچنین، 20 پایان نامه که توسط دانشجویان انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی در ایالات متحده و بریتانیا نوشته شده بود هم به طور تصادفی برای مقایسه دانلود شد. سپس این پایان نامه ها در وب ابزارکومتریکس که متن و گفتمان را در سطوح مختلف زبانی پردازش می کند، بار گذاری شد. دو ابزار آماری اصلی برای تجزیه و تحلیل داده ها MANOVA و DFA بودند. با توجه به تجزیه و تحلیل کومتریکس، نتایج تفاوت معنی داری را بین این پیکره های متنی نشان داد. به طور خاص، کلمات محتوای CELEX بیشتری در پایان نامه های انگلیسی زبانان استفاده شده بود. اما، تفاوتهای معنا داری بین این دو پیکره متنی از نظر سایر شاخصهای پیچیدگی واژگانی (به عنوان مثال، چند معنایی، عینیت در معنا، فراشمولی، شاخص سن اکتساب واژه و تنوع واژگانی) طبق تحلیل کومتریکس وجود نداشت. با توجه به نتایج این تحقیق به نظر می رسد با آموزش راهبردها و تکنیک های نوشتاری مناسب، بطور خاص در مورد ویژگی های زبانی مورد مطالعه، توانایی های نوشتاری آکادمیک زبان آموزان ایرانی را می توان بهبود بخشید

تبلیغات