نویسندگان: مصطفی منشی

کلید واژه ها: بلوغ مدیریت دانش کارآفرینی سازمانی هوشمندی کسب وکار

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۶۳ - ۷۹
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۸۲

چکیده

هدف این پژوهش مطالعه تاثیر هوشمندی کسب و کار بر کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی بلوغ مدیریت دانش در بانک تجارت است. برای نیل به این هدف، پس از مطالعه و بررسی یافته های پژوهش های پیشین در قالب مبانی تئوریک تحقیق، چارچوب مورد نظر ارائه می گردد. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر گردآوری داده ها در زمره تحقیقات توصیفی- پیمایشی محسوب می گردد. به منظور بررسی میدانی در تحقیق حاضر، از جامعه آماری شامل کارکنان بانک تجارت که تعداد آنها 600 نفر هستند استفاده شده است. برای نمونه نیز با توجه به تعداد جامعه از فرمول کوکران تعداد 234 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات علاوه بر مطالعات کتابخانه ای، پرسشنامه است که روایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن از طریق روش آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفته است. برای تحلیل ابعاد چارچوب مفهومی از روش تحلیل عاملی تاییدی، و همچنین به منظور بررسی میزان روابط میان ابعاد چارچوب تحقیق از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است.یافته های تحقیق نشان می دهد گزارش گیری تولید بر کارآفرینی سازمانی تاثیر دارد، گزارش گیری و پرس و جو بر کارآفرینی سازمانی تاثیر ندارد، فرایند تحلیل آنالیز بر کارآفرینی سازمانی تاثیر ندارد، گزارش گیری تولید بر بلوغ مدیریت دانش تاثیر دارد، گزارش گیری و پرس و جو بر بلوغ مدیریت دانش تاثیر دارد و فرایند تحلیل آنالیز بر بلوغ مدیریت دانش تاثیر ندارد.

تبلیغات