یکی از دغدغه های مدیران و مسئولان سازمانی مانند شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها، نحوه مدیریت و برنامه ریزی به جهت توسعه و مدیریت شرکت های زیرمجموعه در راستای دست یابی به اهداف کلان و بلند مدت مانند کسب جایگاه برتر اداری و نام تجاری، اجرای مسئولیت های اجتماعی و سودآوری در سطح جامعه می باشد. هدف اصلی پژوهش کنونی تدوین استراتژی هلدینگ صدرتامین بر اساس تحلیل SWOT است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری آن 20 نفراز کارشناسان ارشد و مدیران خبره هلدینگ صدرتامین و شرکت های تابعه می باشند. برای رسیدن به نتایج مد نظر تحقیق، ابتدا بررسی و مطالعات بصورت کتابخانه ای و میدانی در حوزه های برنامه ریزی استراتژیک، فرآیند مدیریت استراتژیک و روش های تدوین استراتژی ها صورت پذیرفت. با استفاده از اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه و مشاهده و با توجه به روش های تحلیل آماری بکار گرفته شد.نتایج تجزیه و تحلیل داده ها برمبنای جهت گیری های راهبردی مبتنی بر رویکرد های SWOT و QSPM نشان داد باید راهکارهای مؤثری در جهت تقویت و تعدیل استراتژی ها توسط مدیران ارشد شرکت بکار گرفته شود. در انتها راهبردهای اصلی بدست آمده پژوهش حاضر 1- توسعه سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه کسب و کارهای نوین معدن و صنایع معدنی 2- توسعه همکاری و مشارکت با شرکت های معتبر و صاحبان سرمایه و دانش فنی 3- بهینه سازی سبد سرمایه گذاری با تاکید برتوان خلق ارزش 4- حضور موثر در نهادهای تصمیم گیر مرتبط با صنعت و 5- مدیریت اثربخش هزینه با تاکید بر حذف فعالیت های غیر ارزش افزوده می باشد.