آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۳

چکیده

"از حدود چهل سال قبل همزمان با اجرای نخستین طرح‏های توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه محققین به نقش اطلاعات حسابداری برای طراحی و تجزیه و تحلیل این برنامه‏ها در آن کشورها توجه نمودند.به تدریج سیاست""انتقال تکنولوژی آموزش حسابداری""از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه به عنوان عامل اصلی ارتقاء کیفی و کمی اطلاعات حسابداری در تحقیقات متعددی توصیه گردید.ولی این سیاست و پژوهش‏های زیاد به علت عدم‏سازگاری با محیطهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورهای دریافت‏کننده اطلاعات مورد انتقاد شدید قرار گرفت و آن را منشأ مشکلات زیاد دانستند.در چند دهه اخیر، محققان به بررسی مسائل و ارائه راه حل جهت رفع این مشکلات در کشورهای خاص و یا عموم کشورهای در حال توسعه پرداخته‏اند.طراحی الگوهای خاص برای ارتقاء کیفیت آموزش حسابداری در کشورهای در حال توسعه موضوع تحقیق تعداد دیگری از اندیشمندان این رشته را تشکیل می‏دهد.مقاله حاضر مروری است بر جریان‏های اصلی بررسی‏های یادشده که منتج به نتیجه‏گیری‏هائی برای کشورمان ایران شده است. "

تبلیغات