مدلسازی افزونگی خدمات بانکی بانک سپه مبتنی بر برنامه ریزی منطقه ای (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هنگامی که در فرهنگ یک جامعه، جایگاه نقش و کارکرد مشتری به درستی تعریف شده باشد و خدمت به مشتری به عنوان یک ارزش مطرح و به آن عمل شود، سازمانها در مدار و دور صحیح خود قرار می گیرند. یکی از چالش های اساسی بانک سپه، فقدان چارچوب مدل سازی جامع افزونگی برای خدمات بانکی آن است. از اینرو این مطالعه با هدف رسیدگی به این چالش ها با توسعه یک چارچوب مدل سازی جامع افزونگی که به طور خاص برای خدمات بانکی بانک سپه طراحی شده است، انجام گرفته است. پژوهش حاضر در دو بخش کیفی و کمی انجام شده است. همچنین از روش مطالعات کتابخانه ای از جمله مطالعه کتب و نشریات داخلی و خارجی و جستجو در پایگاه های اطلاعاتی (اینترنت) به منظور دستیابی به مبانی نظری و استفاده از تجارب محققین دیگر به منظور جمع آوری داده ها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که افزونگی خدمات بانکی شامل بهبود کیفیت خدمات، افزایش دسترسی به خدمات آنلاین، و بهبود تجربه مشتری باشند. در نهایت، افزونگی خدمات بانکی می تواند به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت و پایداری بانک ها در بازارهای رقابتی عمل کند.Modeling the Redundancy of Sepah Bank Banking Services Based on Regional Planning
When the role and function of the customer are properly defined in the culture of a society and customer service is considered and acted upon as a value, organizations are placed in their correct orbit and circle. One of the fundamental challenges of Bank Sepah is the lack of a comprehensive redundancy modeling framework for its banking services. Therefore, this study aims to address these challenges by developing a comprehensive redundancy modeling framework specifically designed for Bank Sepah's banking services. The present study was conducted in two qualitative and quantitative parts. Also, library studies, including studying domestic and foreign books and publications and searching databases (Internet), were used to obtain theoretical foundations and use the experiences of other researchers to collect data. The results of the study show that the redundancy of banking services includes improving the quality of services, increasing access to online services, and improving the customer experience. Finally, the redundancy of banking services can act as a key factor in the success and sustainability of banks in competitive markets.