آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۱۴

چکیده

در دنیای رقابتی امروز، مشتری مداری به ویژه در صنایع تخصصی مانند پوشاک اسلامی، به یک ضرورت استراتژیک برای کسب وکارها تبدیل شده است. با توجه به نقش کلیدی بانوان به عنوان یکی از گروه های اصلی مصرف کننده در این صنعت، رضایت آن ها از عوامل مهم موفقیت و تداوم کسب وکارها به شمار می رود. مسئله اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل میزان رضایت بانوان از آمیخته بازاریابی در محصولات مد و لباس اسلامی است. این پژوهش کاربردی و توصیفی-پیمایشی است که با روش کمی و تحلیل معادلات ساختاری در نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شده است. جامعه آماری، بانوان استان قم بوده و 190 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است. یافته های پژوهشی نشان می دهد که آمیخته های محصول و ترفیع تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت بانوان دارند، درحالی که قیمت و توزیع تأثیر قابل توجهی بر رضایت آنها نداشته است. درنتیجه بر اساس یافته ها، توجه به ویژگی های محصول، مانند کیفیت، طراحی، تنوع و همچنین اجرای راهبردهای تبلیغاتی مؤثر، می تواند به بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت آنان منجر شود. در مقابل، عواملی همچون قیمت و توزیع تأثیر چشمگیری بر رضایت بانوان نداشته اند، که می تواند نشان دهنده اهمیت بیشتر سایر مؤلفه های ارزش افزا در صنعت پوشاک اسلامی باشد. از این رو، تمرکز بیشتر بر توسعه محصولات و ترفیع مناسب، به همراه بررسی عمیق تر نقش قیمت و توزیع، می تواند به کسب وکارها کمک کند تا راهبردهای بازاریابی خود را بهینه سازی کرده و رضایت بیشتری در بین مشتریان هدف خود ایجاد کنند.

Analyzing Women's Satisfaction with the Marketing Mix of Islamic Fashion Products

In today's competitive world, a customer-centric approach, especially in specialized industries like Islamic fashion, has become a strategic necessity for businesses. Objective, Because women as consumers play a key role in this industry, their satisfaction is crucial for the success and sustainability of business. This study examines and analyzes women's satisfaction with the marketing mix of Islamic fashion products. This applied, descriptive-survey study was conducted using a quantitative approach and structural equation methoding in the Smart PLS software. The statistical population consisted of women in Qom province, of whom 190 participants were selected as the sample. Data was collected using a researcher-made questionnaire. The findings indicate there is a positive and significant impact between product and promotion mixes and women's satisfaction, but there was no significant impact between price and distribution and their satisfaction. Consequently The findings showed that attention to product features such as quality, design, and variety, as well as the implementation of effective promotional strategies, can improve customer experience and increase satisfaction. In contrast, there is no significant impact between factors such as price and distribution and women's satisfaction, and this fact suggests that the other value-added components may be more important in the Islamic fashion industry. Therefore, a greater focus on product development and appropriate promotion, along with a deeper examination of the role of price and distribution, can help businesses optimize their marketing strategies and create greater satisfaction among their target customers.

تبلیغات