هدف از مطالعه حاضر شناسایی عوامل موثر بر ارتقا تجارب احساسی، شناختی و رفتاری مشتریان در حیاتی ترین نقاط تماس پیش از خرید است. در این راستا از یک طرح آمیخته اکتشافی در قالب دو مطالعه متوالی استفاده شده است. در مطالعه نخست، عوامل موثر بر تجارب پیش از خرید مشتریان از طریق رویکرد 7 مرحله ای سندلوسکی برای فراترکیب کیفی مطالعات، استخراج شده اند. بدین معنا که 1268 مطالعه اولیه در روند غربالگری (عنوان، چکیده و محتوا) وارد شده و به 48 مطالعه نهایی مرتبط به لحاظ محتوا و معتبر از نظر چک لیست ارزیابی مهارت های حیاتی تقلیل یافته اند. در مطالعه دوم، تمامی فاکتورهای موثر شناسایی شده، به تدریج در جریان 16 سناریو تجربی وارد شدند تا تاثیر دستکاری این عوامل بر متغیر وابسته (تجربه مشتری) مورد ارزیابی و آزمون قرار گیرد. نمونه پژوهشی در این مطالعه، 480 نفر از مشتریان هنرهای صناعی شهر شیراز بوده اند که از طریق روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شده اند. نتایج حاصل از تحلیل واریانس چند عامله و برآورد میانگین حاشیه ای داده ها نشان می دهد که مولفه توصیه ها و ارجاعات اجتماعی با اکتساب بیشترین اندازه اثر، مهم ترین عامل در شکل دهی تجارب پیش از خرید مشتریان است و سایر فاکتورهای سطح آشنایی مشتری با نام تجاری، ارزش درک شده محصول، نوع رسانه انتخابی در فعالیت های ترویجی، سطح دسترسی اطلاعاتی، سطح شخصی سازی مزایا و پیشنهادات به ترتیب در اولویت های بعدی قرار می گیرند.