قرارداد فرانشیز و آثار ناشی از آن در ژئوپلیتیک (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
قرارداد فرانشیز یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه کسب وکار در عصر حاضر می شود. این قرارداد، یک توافق تجاری است که طی آن، مالک یک علامت تجاری، روش کسب و کار یا محصول خاص (فرانشیزدهنده)، به فرد یا شرکتی دیگر (فرانشیزگیرنده) اجازه می دهد تا با استفاده از این علامت تجاری، روش و یا محصول، کسب و کار خود. راهاندازی و اداره کند. در مقابل، فرانشیزگیرنده موظف به پرداخت وجهی به عنوان حق الامتیاز و شرایط رعایت و تعیین شده توسط فرانشیزدهنده است.آثار ناشی از قرارداد فرانشیز بسیار متنوع و متنوع است و بر جنبه های مختلف از کسب و کار تأثیرگذار است. از جمله این آثار می توان به موارد زیر اشاره کرد:فرانشیز به فرانشیزدهنده این امکان را می دهد تا به سرعت و با کمترین هزینه، شبکه فروش خود را گسترش دهد و به بازارهای جدید نفوذ کند و فرانشیزگیرنده با استفاده از یک برند شناخته شده و روش کسب و کار اثبات شده، شکست کسب و کار خود را کاهش می دهد.فرانشیزدهنده و فرانشیزگیرندگان با همکاری مشترک، یک شبکه قوی و یکپارچه ایجاد می کنند که به نفع همه طرفین است.یکی از ویژگیهای مهم قرارداد فرانشیز، ایجاد یکنواختی در محصولات و خدمات است که توسط فرانشیزگیرندگان ارائه می شود. این امر به تقویت برند و افزایش رضایت مشتری کمک می کند.قراردادهای فرانشیز ممکن است محدودیت هایی را برای فرانشیزگیرنده ایجاد کند، مانند انتخاب محصولات و خدمات، قیمت گذاری و روش های بازاریابیFranchise contract and its effects in geopolitics
Franchise contract becomes one of the most important business development tools in today's era. This contract is a business agreement in which the owner of a particular trademark, business method or product (franchisor) allows another person or company (franchisee) to use this trademark, method or product. own business. set up and run. On the other hand, the franchisee is obliged to pay a fee as a royalty and comply with the conditions set by the franchisor. The effects of the franchise contract are very diverse and affect various aspects of the business. Among these works, the following can be mentioned: Franchising allows the franchisor to expand his sales network quickly and at the lowest cost and penetrate new markets, and the franchisee uses a well-known brand and acquisition method. And the proven work reduces the failure of your business. The franchisor and franchisees work together to create a strong and integrated network that benefits all parties. One of the important features of the franchise agreement is to create uniformity in products and services. which is provided by franchisees. This helps strengthen the brand and increase customer satisfaction. Franchise agreements may impose restrictions on the franchisee, such as the selection of products and services, pricing, and marketing methods.