شناسایی عوامل اثرگذار بر نوآوری باز و بررسی تاثیر آنها بر مزیت رقابتی خدمات الکترونیکی در سیستم بانکی (مورد مطالعه: شعب بانک کشاورزی شهرستان شیراز ) (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هدف تحقیق بررسی تاثیر ابعاد نوآوری باز بر مزیت رقابتی خدمات الکترونیکی در شعب بانک کشاورزی شهرستان شیراز است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی مشتریان ؛ کارکنان و مدیران شعب بانک کشاورزی شهرستان شیراز بوده اند. بر اساس جدول مورگان و نامحدود بودن جامعه آماری، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه ی پژوهش انتخاب شده اند.داده ها از طریق پرسشنامه ای در قالب 11 بعد و 76 سئوال در این تحقیق جمع آوری شده است. فرضیه های تحقیق با استفاده از نرم افزار smart.PLS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داد مدل بر اساس 11 مقوله شامل بازاریابی بانکی، بانکداری الکترونیک، جستجوی بازار، جنبه های انسانی نوآوری، عملکرد بانکی، عوامل سازمانی، فناوری بانکی، کاربران و مشتریان بانکی، محیط خارجی بانک، مزیت رقابتی بانک و نوآوری خدمات، دارای اعتبار و روابط بین متغیرها، معنادار بوده است.هدف تحقیق بررسی تاثیر ابعاد نوآوری باز بر مزیت رقابتی خدمات الکترونیکی در شعب بانک کشاورزی شهرستان شیراز است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی مشتریان ؛ کارکنان و مدیران شعب بانک کشاورزی شهرستان شیراز بوده اند. بر اساس جدول مورگان و نامحدود بودن جامعه آماری، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه ی پژوهش انتخاب شده اند.داده ها از طریق پرسشنامه ای در قالب 11 بعد و 76 سئوال در این تحقیق جمع آوری شده است. نتایج نشان داد مدل بر اساس 11 مقوله شامل بازاریابی بانکی، بانکداری الکترونیک، جستجوی بازار، جنبه های انسانی نوآوری، عملکرد بانکی، عوامل سازمانی، فناوری بانکی، کاربران و مشتریان بانکی، محیط خارجی بانک، مزیت رقابتی بانک و نوآوری خدمات، دارای اعتبار و روابط بینIdentifying the influencing factors on open innovation and investigating their impact on the competitive advantage of electronic services in the banking system (Study: Branches of Agricultural Bank of Shiraz)
The purpose of the research is to investigate the impact of open innovation dimensions on the competitive advantage of electronic services in branches of Agricultural Bank of Shiraz. The statistical population of the research includes all customers; The employees and managers of the Bank of Agriculture branches were Shiraz. Based on the Morgan table and the unlimited statistical population, 384 people have been selected as the research sample. The data has been collected through a questionnaire in the form of 11 dimensions and 76 questions in this research. Research hypotheses were tested using smart.PLS software. The results showed that the model based on 11 categories including bank marketing, electronic banking, market search, human aspects of innovation, bank performance, organizational factors, bank technology, bank users and customers, bank external environment, bank competitive advantage and service innovation, has credibility and The relationships between the variables have been significant.The purpose of the research is to investigate the impact of open innovation dimensions on the competitive advantage of electronic services in branches of Agricultural Bank of Shiraz. The statistical population of the research includes all customers; The employees and managers of the Bank of Agriculture branches were Shiraz. Based on the Morgan table and the unlimited statistical population, 384 people have been selected as the research sample. The data has been collected through a questionnaire in the form of 11 dimensions and 76 questions in this research. Research hypotheses were tested using smart.PLS software. The results showed that the model based on 11 categories